"Sıfıra inen bir Beşiktaşlı" Erkan Kaş #11

Beşiktaş A2 futbol takımını, İnönü'de izleme şansını kaçırmak istemeyenlerle birlikte ben de soluğu orada aldım dün öğlen saatlerinde. Ulvi Hoca ilginç bir çalışma yapmış. Çocuklar belli bir şablonu oynuyor ve bunun dışına hiç çıkmıyor. Oyuncu değişiklikleri olsa dahi, aynı disiplin ve şablon devam ediyor. Aslında bir iki oyuncunun bireyselleri dışında çok fazla göze hoş futbol yoktu. Ama futbolda göze hitap etmek, bazen bir sistemi doğru oynamakla da oluyor. Baklava ortasahalı bir 4-4-2 oynuyordu A2 takımı. Beklerini fazla öne çıkarmayan bir 4'lü savunma, hemen önünde her maç sürekli isim değiştirdiğini öğrendiğim bir 6 numara, onun önünde normalde Orhan Gülle'nin olduğu, dün Onur Bayramoğlu'nun giydiği bir 10 numara, kenarlarda "asla topsuz oyunda kaybolmayan" iki hücumcu kanat oyuncusu, gezici forvet Ali Kuçik ve en önde pivot santrafor rolüyle Batuhan Karadeniz...
Takım, ne oynadığını belli etmek adına, hatlarını bir birine yakın tutmak adına ve savunmayı önde kurmak adına A Takım'dan bile öndeydi diyebilirim. Bursaspor A2'nin 10 numarası, geçen yaz oynanan turnuvanın yıldızı Muhammed Demir, hemen hemen hiç boş alan bulamadı ve maç boyu kayboldu. Sivas maçında A takım 18'ine alınan Atınç, boyuyla güven veriyor. Hemen hemen her hava topunu karşıladı. Yaşı henüz genç, pozisyon bilgisi ve fizik geliştirme adına daha yol alabilir. Üzerinde durmakta fayda var. Onur Bayramoğlu'dan öne çıkacak pek hareketini görmedik. Fakat O'nun da fiziğine rağmen topla iyi olduğunu gözlemledim. İlginç birşeyler çıkabilir O'ndan da. Adını öğrenemediğim ( düzeltme: gelen bir yorumla artık öğrendim: Berlin Futbol Akademisi'nden gelen Caner Turp'muş kendisi ) solbeki çok beğendim, özellikle duran toplarını. Kullandığı kornerlerin hepsinde, Tello'nun 10 kornerden birinde yapabildiğini yapıyor, arka direk - cephe arası bir noktaya sert indiriyordu. Böyle bir pozisyonda Atınç, arka direkte iyi zamanlama yaptı ama kötü vurdu. Bir diğer bek oyuncusu olan ve adının Oğuz olduğunu öğrendiğim çocuk da maç boyu hata yapmadı. Atınç'ın yanındaki stoper pozisyon bilgisi açısından daha öndeydi. Yine bir diğer adını bilmediğim kahramanım (maça önce girebilsem, anonsta isimler söylenirken bir kağıda yazardım...) ortasahanın 6 numarasıydı. Maç boyu ortasahanın topsuz oyun yükünü çekti, top kazanıp en yakınına aktarma görevini iyi yaptı ve hiç temposunu bozmadı... Sağ açık Hamdi, ilk yarıda bir pozisyonda sağdan atıp - soldan geçti, başka da bir etkisi olmadı. Yerine giren, Sergen'in favorisi Samet'in yetenekli olduğu bir gerçek ama bu maçta pek göstermedi kendini. Batuhan, topla ilişkiler (istop, fake, pas) anlamında kendini geliştirmiş fakat hala hareketsiz. Belki de A2 maçlarını pek sallamadığındandır bilemiyorum ama maç boyu kat ettiği mesafe 2 km anca olmuştur heralde. Ali Kuçik bu takımın en yeteneklilrinden kesinlikle. Sürekli dikine oynamayı düşünüyor. Hem gol vuruşu yapabilen bir santrafor hem de adam eksilten, asist zorlayan bir kanat yani tam bir gezici forvet oyuncusu... Golü dışında, hemen her Beşiktaş atağında ismi vardı. İlk yarıda iki kişiyi geçip, uzak direğe yolladığı ve az farkla aut olan "temiz plasesi" muazzamdı. Seneye kesinlikle 4-3-3'ün kenar forvetlerinde değerlendirilmesi gerekiyor.
Ve Erkan Kaş. Bu oyuncuyu düne kadar kağıt üzerinde tanıyorduk. Aston Villa'nın talip olup, GS maçında scout gönderdiğini ve Türkiye u19 Milli Takımı'nın değişmezlerinden olduğunu öğrenmiştik. Dünkü maçla beraber, Erkan Kaş'ı futbol olarak da tanıdık ve çok memnun olduk... 11 numaralı formasıyla ilk yarıyı sol açıkta, ikinci yarıyı ise sağ açıkta oynadı. Böylelikle 90 dakika, kapalı tribün önünde kalmış oldu ve bol bol inceleme fırsatı bulduk... Maç boyunca Ali Kuçik ile beraber dikine oynayan futbolculardandı. Rakibini iki taraftanda ekarte etmesini gayet iyi biliyordu. Bazı pozisyonlarda kenardan cepheye inip, şut pozisyonu kovaladı, bazen de çizgiye indi. Ve genelde başarılıydı. İlk yarıda Ali Kuçik'e güzel bir pozisyon hazırladı, arka direkte Ali kafayı kötü vurdu. Aynı servisten fakat bu kez yerden bir top daha taşıdı Ali'ye, bu kez gol oldu... Yetenekleri dışında dikkatimi çeken özelliği hücum presiydi. Rakip sol beke adam akıllı top çıkarttırmadı. Bastığı her topta etkili oldu, çoğunda kaptı. Hatta gelen gol öncesinde de kaptığı top sonrası çizgiye inmiş ve asist yapmıştı. Her iki kenarda da rahatlıkla oynayabiliyordu. Bir röportajında okuduğum "Her iki kenarda da oynuyorum. Hatta arkadaşlarım hala hangi ayağımı kullandığımı çözmüş değil" ibaresi vardı. Haklıymış, iki ayağına hakim fakat bir solaktır kendisi. Topsuz oyunda, sürekli bekinin önüne kadar gelmesine, maç boyu hücum presi yapmasına ve de sürekli dikine oynamasına rağmen, bu kadar efora karşın maç bitine kadar temposunu düşürmedi. Kesinlikle hayran kaldım. Ve dedim ki, böylesine "sıfıra inme arzusu olan" kanat oyuncusu, A takımda bile yok... Bence kalan 3 A Takım maçında forma şansı bulmalı. Zaten fizik olarak da A Takım'a en hazırlardan... Lakin, en hazırlardan olmasına rağmen TFF'nin resmi sitesinde gördüğüm kadarıyla hala amatör statüsünde. Bir an önce 2015'e kadar bağlamak gerek... Bu arada aynı sistede, Ali Kuçik'in bu sezon sözleşmesini bittiğini de gördüm... Yönetim??? uyuma... O kadar da değildir, heralde opsiyon falan vardır değil mi?

Beşiktaş A2 1 - Bursaspor A2 0

11 yorum:

CeyKun dedi ki...

eline sağlık hocam çok güzel bi' yazı olmuş.

bizde erkanı büyük bi' hayranlıkla izledik 90 dk boyunca. bi' kanat oyuncusunun yapması gereken herşeyi yaptı. fiziği fln da yerinde. dediğin gibi A takımda yok böyle bi' kanat oyuncumuz. inş son 3 maçta şans verilir ve prof. sözleşme yapılır.

ali kuçik ile beraber A2 takımın önemli oyuncularından cumalinin de kontratı sona eriyor bildiiim kadaryla. inş yönetimimz bi' hata yapmaz bu konuda. ikisini de A takımda izleriz uzun yıllar...

stalker dedi ki...

ciddi eksikleri var yalnız. kafayı kaldırmıyor.. sürekli çalıma kaçarak kendini yoruyor; topsuz oyunu geliştirmesi lazım.. daha üst seviyede bu kadar rahat oynatmazlar..pas ve şut tercihlerinin de çoğu hatalı. serdar özkan'ı andırıyor hem stili hem de mevkisi itibarıyla. sonunun serdar gibi olmaması için üzerinde ciddi bir şekilde çalışılmalı bu çocuğun.

ali kuçik'in fiziği zayıf. beşiktaş'ta a2'den ötesini görebileceğini sanmıyorum. kısa boyunun dezavantajını, yapılı bir vücutla kapatması lazım fakat o yönde bir gelişimi yok. sene başındaki gs maçında izlediğim ali ile dünkü ali arasında fark yoktu.

o sol beki de sırf korner atsın diye a takımda oynatırım.

Cartalete dedi ki...

Klasik yetenekli Türk futbolcusu hastalığı onda da vardı evet. Bazen basit oynamak yerine, çalım zorlamak gibi. Ama O'na bu fundementali kazandırmak gerek. Zor olan şeyleri yapabiliyor, geliştirmesi gereken noktalar o kadar zor öğrenilir şeyler değil.

Fizik olarak ise tüm Türk alt yapısı futbolcuların genel sorunu bu. Avrupalının 18inde ulaştığı fiziki güce, bizimkiler 24ünde geliyor...

Slovakya u21 hazırlık maçında, bir Chelseali Gökhan Töre'ye bakıyordum, bir de bizim Türk alt yapısından çıkıp oraya gitmiş çocuklara... Aradaki fark kabak gibiydi.

Gidip öğrensinler Avrupa'da genç oyuncular ne tür vucut geliştirme evrelerini yaşıyor. Ve bu işi uzmanlara bıraksınlar, beslenmelerine kadar...

Genel Türk genci eksikliklerinin dışında Erkan Kaş'a gayet iyi derim. Yani bugünlerde bir yığın para döküp alınabilecek Volkan Şen'den falan çok farklı olduğunu düşünmüyorum.

Erkan bugün her hangi bir Anadolu takımı oyuncusu olsa ve 1 yıl Süper Lig'te oynasa, 8 milyona falan alıcı bulur.

Adsız dedi ki...

duran topları kullanan solbek oyuncumuzun adı caner turp.sağ bekimiz ise oğuz ceylan.caner turp almanyadaki beşiktaş berlin futbol akademisinden geldi.Ayrıca erkan kaş volkan şen kıyasına kesinlikle katılıyorum.Hatta Ali Kuçik'nde sercandan çok eksiği olduğunu düşünmüyorum.Ama şu anki zihniyetle 2 sene sonra Erkan 2.lig de kiralık oynarken muhtemelen bursasporun 11 numarası(sanırsam eren albayrak) için 8 milyonlardan falan bahsediliyor olur.

Cartalete dedi ki...

Düzeltme için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

@Cartalete
"Gidip öğrensinler Avrupa'da genç oyuncular ne tür vucut geliştirme evrelerini yaşıyor. Ve bu işi uzmanlara bıraksınlar, beslenmelerine kadar..."

ekmek pilav yemekten boyle kaliyor bu cocuklar hocam. zaten cogu geliri dusuk aile cocuklari, et yuzu gormuyorlar buyurken.
15-20 ytl olur mu ya etin kilosu,memlekette et yemek luks.
benim yasadigim yerde hayvanin bolgelerine gore fiyat degisse de ortalama kilosu 5 dolar.cocuklar da camis gibi haliyle.

admin dedi ki...

stalker kardeşim beşiktaşlısın degil mi yazını okuyunca şüphe duydum da bir an!

Cartalete dedi ki...

@Adsız;
:)) 15-20 olsa yine iyi hocam, adam akıllı biryerde 30 lira kilosu.
En azından boğazına yetecek kadar kazanıyorlardır ya primlerle falan, o kadar da değildir. Benim de bir arkadaşım Fener pafta oynarken, orta dereceli bir araba alabilmişti yani..

@admin;
stalker, olaya realist yaklaşmış, olumsuz olasılıkları ortaya koymuş. Ağır olmuş Beşiktaşlı mı acaba diye şüphe duyman.
Zamanından ayırıp bu maça gittiğine göre baya bir Beşiktaştaşlı.

Cartalete dedi ki...

Ortasahadaki 6 numaranın da şifresi çözüldü: Abdurrahman Emir Alagöz'müş...
Yani isimler ve diziliş şöyle oluyor;

........Korcan
Oğuz Furkan Atınç Caner
........A. Emir
.Hamdi..........Erkan K.
........Onur B.
....A.Kuçik Batuhan

stalker dedi ki...

admin hayrola :)

bu gözler böyle çok genç izledi. gümbür gümbür geliypr denip de futbolcu bile olamayanları filan... bu oyuncular bireysel olarak a2'de iyi görünüyor olabilirler. ancak beşiktaş'ın bugünkü kaotik halini de göz önüne alarak yorum yapmak lazım. en başta mustafa denizli gibi büyük bir engel var. şu var tabii; bu yılki mali tablo hovarda transferlere izin vermeyecek. alttan gelenlerle alternatifli kadro kurma mecburiyeti hissedebilir md. diğer yandan, bu oyunculara sadece görev vermekle de olmuyor. onları mental, fiziksel, teknik, taktik olarak olgunluğa taşıyabilecek eğitimciler yok bjk'de. neredeyse tamamen oyuncunun isteğine, niyetine, birikim ve zeka düzeyine bağlı düzgün gelişimleri. cartalete zaten gerekli övgüleri yapmış diye oyuncuların eksik taraflarını yazdım. yoksa beşiktaş'ın çocukları en iyi yerlere gelsin, a takımda oynasın isteyen özkaynakçılardanım.

matrax10 dedi ki...

erkanla her hafta halısahada kapışırdık benden küçüktür ama fiziği beni çok yoruodu yaşına göre inanılmazdı erkan solaktır evet sağ ayağı pek kullanmaz şut içnde kaleyi görmesi yeter ben tekrar beşiktaşa döneceğine inanıorum...