Almeida'sızlık Yolu

“Neyse ki rakipler de puan kaybetti”… Beşiktaşlı kaç haftadır bu sözü söylüyor, artık sayamıyoruz. Haftaya bir yenisi daha gelir mi? Bilemiyoruz… Zira sistemin kilit adamlarından Hugo Almeida, daha uzun bir süre sahalardan uzak kalacak. Sinan Kurumuş’un da o kaçırdığı goller, rol olarak Almeida’yı aratmayışını gölgeleyecek gibi. Samet Aybaba’nın onu 11’e yazma ihtimali artık çok düşük. Bu halde geriye tek ihtimal kalıyor: Mamadou Niang!

Ancak sistemi olduğu gibi bırakıp, Niang’a Almeida rolü vermek; Yao Ming’i hobbit kılığına sokmak gibi bir şey olur… Niang’ı daha ilk maçında stoper enkazı altında bulmamak için, Beşiktaş’ın artık farklı bir oyun oynaması; tekrardan Oğuzhan Özyakup gibi orta sahaların parlayacağı; savunma – santrafor mesafesini kısa tutan ve iyi top dolaştıran bir takıma dönüş yapması gerek…

FourFourTwo'ya düşülen Almeida'sız izlenecek bir yol haritası; "O formayı çıkartma Niang!"

16 yorum:

oguzk dedi ki...

Almeida- Niang ikilisini verkaç yaparken görmek istiyorum birbirlerinin eksik yönlerini tamamlamalarını izlemek.. Holosko'yu bu katkısıyla kesmek insan haklarına bile aykırı bir hareket olacağından sıra Olcay'a geldi.Olcay da gezici rolüyle ve Holosko'da olduğu gibi gol katkılarıyla tamamen daha farklı bir rolde.Uzun zamandır hiç düşünmediğim bir sistem olan Lucescu 3-5-2si gibi bir sistemimi denenebilir belki belli mi olur.Türkiye'de taktik futbol bu seviyedeyken savunma arkalarına atılacak topların da etkisinden çok korkmuyorum açıkçası.Öğle arasında saçmalıyorum şuan güzel yazı teşekkürler Mustafa :)

Unknown dedi ki...

Almeidalı durumda da ideal orta saha üçlümüz buydu. Fernandes'in önce yokluğu sonra da formsuzluğu, defanstaki eksiklikler nedeniyle Toraman'ın dönmek zorunda kalması ve Aybaba'nın muadili başka bir seçenek yaratmak yerine Veliyle eksikleri doldurması takımın ideal düzeninden uzaklaşmasına neden oldu. Ben, Almeidasızlığın bir diğer sonucunun onunla girdiği pas alışverişi ve indirdiği toplar yoluyla etkinleşen Olcay-Holosko ikilisinin verimsizliği olduğunu düşünüyorum ki Niang eğer güçlü değilse ileri üçlünün ezilmesi sorunuyla yine karşı karşıya kalacağız.

Yazdığın dizilim mevcut şartlarda en ideali olsa da yalnızca Fernandes'in ilk yarı ortalarındaki formuna yaklaşmasıyla verimli olabilir. Oğuzhan'ın da öne çıkmasının anahtarı buradan geçiyor.

3-5-2'nin denenmesi gerektiğini düşünüyorum, diğer başlıkta da yazmıştım fakat benim kafamdaki 3-5-2'de Almeida'ya muhtaç şu şartlarda mümkün olmayabilir. İdeal sistem bu nedenle Fernandes'in toparlayacağına inanarak budur. Eğer Samet hoca, Toraman'ı geride Veliyi ortada kullanmakta ısrar ederse hanesindeki eksilerin sayısını hayli arttırmış olur.

Öte yandan ben Fernandes'e dayalı uzun vadeli planlar yapılamayacağını düşünmeye başladım. Son dönem formundan çok, sezon performansları incelendiğinde hem sağlık sorunları hem de istikrarsızlıkla ilgili problemleri olduğu görülecektir. Fit olduğunda ligi aşan bir yetenek olduğunu biliyoruz ancak onu buraya getiren kronik gibi görünen kıkırdak sakatlığıydı. En üst seviyesini sezonun yüzde 30-40'ında alabildiğimiz bir adam, geçen sene de böyleydi. Piyasası olmasa herşeye rağmen katlanılırdı ancak böyle bir adamın her zaman iyi bir alternatifini de bulundurmanız gerekir. Kulübün para kazanma ihtimali var gibi duruyor. Hem de 10'un üstünde meblalar. Mesele çok daha kötü bir sonla sonuçlanmadan ilk fırsatta güzel ayrılık yolu seçilmeli derim. Eğer ciddi para kazanılırsa bunun yarısı civarına büyük potansiyeli olan transfer gerçekleştirilebilir. Örneğin, S.Moskova'daki 92'li Jano Ananidze alınabilir. Man Utd falan izliyordu bir dönem ancak son zamanlarda geri planda kaldı.

Kırılganlığımız daha da arttı ve üst tarafta tutunabilmek için son şanslarımızı oynayacağız. Ben hala kaosa girmeyi değil, takımın toparlanmasını umuyorum. Fakat, teknik ekibin kredisinin dolması çok uzak görünmüyor en azından taraftar nezdinde.

planck dedi ki...

Son maçtaki durumdan sonra hiç heyecanlandırmıyor artık bu maç beni. Takımın da böyle hissedeceğini ve eskisi kadar atak, istekli ve hırslı olmayacağımızı düşünüyorum. Normalde olsa Sinan ortada Niang Olcayın yerinde oynasın derdim ama şimdi Sinan'ın da kötü görünmesini istemiyorum daha fazla. Bilemedim..
Ayrıca aybaba Martin'in söylediği gibi iboyu defansta veliyi ortasahada oynatmaya ve haliyle puan kaybetmeye devam ederse 2 hafta sonra istifa seslerini duyarız, ligten de koparız.

Unknown dedi ki...

necip sakatlanmış milli takımda hoca saçmalamazsa toraman orta alana kayar ve yine sistem zorunluluktan doğruyu bulmuş olur...

beagle dedi ki...

5 orta sahalı hiç bir şey denenmesin diyorum. Bugün milli takım ilk yarıda M.topal, Selçuk İnan, Nuri Şahin merkezine Sercan ve Arda kanatlarına sahipti. Güzelce ezildiler. Tabiki oyuncular dinamik ve uyumlu olmadığından o kadar ezildilerse de statik oynayan türk ve portekizli oyunculardan 5 tanesi dolu olan bir orta saha çekilmez oluyor.

Son 15 senedir bir türlü kalıcı kadro kuramamızdaki sorunumuz çapraz koşmayan, gol atamayan forvetleri savunma yapmayan orta saha oyuncuları ile ; yarı sahada basmayan stoper ve bekleri de 1 yetmez deyip 2 defansif orta saha ile desteklemeye çalışmamız. Yarım adamları tamamlayalım derken 11 doluyor ve düzgün adamlara forma kalmıyor.

Basit bir 4-4-2 ile önce senden zayıf takımları yenmeye başlarsın ki zaten ligdeki 20-25 maç bu kategoride. Bir de 10 kişi kalan rakipleri yenersen zirvedesin :). Varsın derbilerde çözsünler sistemini. Zaten 10 senedir gelen geçen yeniyor.

Eldeki oyuncu kalitesi, seçenekler konusuna gelirsek de dengeli 4-4-2 hariç herşeyi denediler. Takım hepsinde bolca gol yiyip, rakip açılmazsa gol atamıyor.

Narcos44 dedi ki...

Arkadaşlar dikkat ettiniz mi? Samet Hoca'nın dogruyu bulacagindan yoğun şüphe ettigimizden, sakatlıklara subliminal seviniyoruz gibi... Bana mı öyle geliyor bilemedim. Allah günah yazmasın...

Pheaglix dedi ki...

3-5-2, 4-4-2, 4-1-3-2, toraman mancınığından birbirine yakın oynayan takıma geçiş vs. bu kadar kafa patlatıyoruz, ama samet hocanın hiç bunları düşündüğünü düşünmüyorum açıkçası. sene başından beri takımın sistemini değiştirebilecek birçok olay oldu, samet hocanın yaptığı en dikkate değer değişiklikler derbilerde ileri uçta bek kullanmak ve holosko'yu almeida'nın yerinde oynatmak oldu.

ben takımın eksiklerden dolayı maça özel rakibi mat edebilecek bir kadroyla çıkması umudumu çoktan yitirdim. elazığspor'a karşı biraz hazır gibiyse niang oynar, olmadı holosko forvette veli kanatta oynar (sakatlanmasa dentinho oynardı). takımda yedek kanat kalsaydı toraman-sivok ikilisinin önünde veli oynardı, ama erkan hariç yedek kanat kalmadı ki onun da ilk 11 çıkacağına ihtimal vermiyorum.

box2boxMC dedi ki...

Gazetelerde muhtemel 11 olarak şu diziliş geçiyor

McGregor
M.Akgün-Sivok-Toraman-Gökhan
Oguzhan-Ferdy-Veli
Hilbert-Holosko-Olcay

Eğer ki bu 11 le çıkarsak daha da BJK maçı izlemem...

Basar dedi ki...

@box2boxMC
yarın bu 11 kesin! GS maçında bu kadro ile harika top oynadık, fark yiyeceğimiz maçta sadece 2-1 yenilerek ucuz atlattık, daha ne istiyorsun... :(

Bugün Samet Bey buyurmuşlar: "Fernandes'i kaptan olarak hiç düşünmedim. Ben memnunum kaptanlarımdan. Eğer Fernandes'e iyi bir teklif gelirse daha iyisini alabileceksem satılmasını isterim."

Samet Bey bu takıma Trabzonspor maçından sonra moral yemeği veren kimdi?

Fernandes'e iyi teklif gelirse kendisini gerek duyuluyorsa yönetim satar, sen değil. Böyle birşey de sezon devam ederken, uluorta bağıra bağıra söylenmez!

İnsana illa inşallah 2 maç kaybederiz de gidersin dedirteceksin!

Övünç Şentürk dedi ki...

Bir yandan senelerin başarısız takımı olarak rakipler bu kadar kötüyken fırsatı kaçırmayıp en azından cl'ye kapağı atalım diyorum diğer yandan Samet Hoca sağ olsun her ağzını açtığında söyledikleriyle bu takımın gelecek beş senesinin ne kadar karanlık olduğunu düşündürüyor ve bu sezonluk avrupa beklentisinden feda ediyorum ki kendisiyle medenice yolları ayıralım feda senesi kadro kısıtlı diye kendimizi avutalım.

Abi niye ikisini bir arada isteyemiyoruz biz yaw ...

Cartalete dedi ki...

Evet yine o kadro çıkacak galiba. Rezaletoviç.

beagle dedi ki...

Rezaletoviç :))))) Bir noktadan sonra insan koyveriyor tabi. Hoşgeldiniz mooduma.

Bir tek U-17'de Furkan gol atıyor diye seviniyordum. Onu da A kadroya alıp çimleri göstermeden üzerine 3 adam transferi yaptılar. Bari bıraksalar çocuk atmaya devam etseydi. 12 maçta 19 muydu ne daha fazla atmasın diye operasyon yaptıklarında.

box2boxMC dedi ki...

@cartalete
dostum eğer yukarıda yazdığım kadro çıkarsa Samet derim bundan sonra, yayınlayıp yayınlamamak sana kalmış :)))

Cartalete dedi ki...

Benim o tabirde titizlik isteğim, Samet Aybaba'nın başarılı olduğunu düşünmemden değildi zaten. :) O yüzden seviye ve yazılanlarda haklıyken haksız duruma düşmemek için usluba dikkat edelim biz.

Ayrıca gönüllü scout olayı gibi birçok konuda önerme oluyor, bu blogu referans göstererek. Eğer kulüp içinde birşeylere dokunmak istiyorsak, yetkili insanların burada kaliteli eleştrileri okumasını sağlamak lazım.

Basar dedi ki...

Ben bu hafta bu blogun okundugu hissine kapıldım, bilemiyorum...

Övünç Şentürk dedi ki...

Uzun zamandır bize bu kadar top yapma imkanı veren bir rakip olmamıştı sanırım.Böyle devam ederse rahat kazanır Beşiktaş ikinci yarı , hele bir de Niang girerse fark olur bence.