Oliver Torres ve Gerard Deulofeu

Dün akşam dünya gözüyle tiki-taka neymiş, görmüş olduk. Televizyonda olduğu kadar bir dakikadan sonra bunaltıcı gelmiyor, bilakis canlı izleyince çok daha keyifli. Pas örgüsü yapıyor çocuklar alenen, gerektiği zaman da hücum desenlerini atıyorlar. Aslında en az para birimi, dili kadar resmileşen İspanya oyun tarzından biraz kopuklar da denebilir, Gerard Deulofeu sayesinde...
Katalandan çok Arjantinli gibi, topu ayağına aldığı anda kaleye kadar eriyip gidiyor. Boş alan gördüğü zaman zaten durdurulması imkansızken, birebir yakaladığı zaman da iki taraflı çalım yeteneği; onu hem gole yakın tutuyor hem de gol paslarına. Zaten günü de 2 gol, 1 asistle bitirdi... İlk golde klasik; topu sağa çekip Del Piero plasesi... İkinci golde ise topu neredeyse dürtmeden kaleciyi çalımlayışı.

Barcelona sakini olsam, elime kağıdı kalemi alıp "umut 11'lerinde" şu üçlü forveti yazmıştım: Deulofeu - Messi - Neymar...
Bir de sahada bıraksalar tek başına tiki-taka yapacak bir çocuk vardı: Oliver Torres. Tek eksiği fizik olarak zayıf görünüşü ki bu da Atletico Madrid'deki geleceğini buhurlaştırabilir, zira Simeone'nin ilk aradığı şey fizik gücü... Ancak o eksikliğini hiç belli etmeyecek derecede topa hakim ve elbette oyuna da. Google Maps gözüyle pas atanlardan. Bunun yanı sıra sürekli oyunun içinde, hareketli ve her zaman pas vereceği ya da alacağı en uygun yerde.

Bana göre gelecekte en az Xavi düzeyinde oyuncu olacaktır, ki İspanya da farkı burada yaratıyor aslında. Şu an İspanya A Milli Takımı neyse, genç yaş milli takımlarında da aynı yetenekleri aynı oyun tarzını görebilirsiniz. Sadece isimler, yüzler ve yaşlar farklı...

8 yorum:

cemekici dedi ki...

Abi nereye yazacağımı bilemedim. Twitter'dan yollarsam belki çok göze batar diye buraya yazdım. https://twitter.com/ismailsenol/status/348358658465341441. Belki Ermal değil ama Kerem Beşiktaş için harika olur. yönetime nasıl iletiriz bilemediğim için sana yazdım.

planck dedi ki...

"en az xavi düzeyinde" nasıl oluyor abi, bir tık üstü var mı ki :)

Cartalete dedi ki...

Orası direkt anlatım bozukluğu evet :)

Övünç Şentürk dedi ki...

Bugün Fransa-İspanya maçındaydım.

Deulofeu yedekteydi izleyemedim ama Oliver Torres'i izleme şansına sahip oldum.

Gerçekten müthiş bir yetenek.Hem bileklerine inanılmaz hakim hem tekniği çok iyi hem de arkadaşlarına güven veren bir havası var.

Xavi ile David Silva'nın karışımı bir oyuncu izlenimi veriyor.

Takımı çok kötü durumda olmasına rağmen topla buluşabildiği ender pozisyonlarda Yaya Sanago'da klasını gösterdi bence.

Bu arada Paco'nun gol vuruşu da muazzamdı.

Cartalete dedi ki...

İzledim ben de, Torres bugün Xavi hakkını saklı tutup Iniesta'ya bağladı kaleye direkt inişleriyle. Çok net, farklı oyuncu.

Jese de leblebici tarifi. Henüz kaçırmadı.

Övünç Şentürk dedi ki...

Walla geleceğinden değil de Ferdi'yi gönderip 15m € verilecek kalibrede çocuk.

Oğzuhan+Torres direkt yeni nesil Xavi-İniesta olur Biliç'in elinde.

Zaten ben Önder ÖZen'in yaklaşımı haklı ama kesin doğru olarak görmüyorum.

15m €'muz varsa belki olur diye 5-6 adam alacağımıza kesin olacak 2 adam alıp üstüne koymayı tercih ederim.

Mesela bize golü atan Juan Quintero 'da çok bariz olacak bir adam.

15m € paran var ve risk alacaksan bu şekilde almak lazım.

lazım da 15 m'a ikisini alabilir miyiz , hadi takımları verdi diyelim bu adamlar gelir mi ?

Zor :)

Övünç Şentürk dedi ki...

Aga bu arada benim Fransa maçında dikkatimi çeken bir eleman daha vardı : Jose Campana.

Katılır mısın bilmem ama bu eleman tam bir Busquets . Taktik sebebiyle mi bilmiyorum ama hücum aksiyonlarında biraz eksikti onun dışında zamanlaması , pozisyon alması ve alan savunamsına etkisi muazzamdı.

Walla bu ispanya u 20'den 3 tane adam alsan akhisar belediye'yi bile ilk 5'e oynatırsın.

Cartalete dedi ki...

Dün İspanyol hocaya sordum basın toplantısında "Xavi, Iniesta olur mu?" falan gibisinden :)

Kondisyonu eksik diyor, yoksa olmaması için hiç bir nedeni yok. Yine de baskı altına almamak lazım falan.