"Bu Filmi Görmüştüm" Fransa 0 - Uruguay 0

Aslıda dile getirildiği gibi kalitesiz bir maç değildi bana göre... Her iki takımın defans hattı "kaliteli oyun" ortaya koyması sebebiyle kısır bir maç izledik. "Eğlenceli maç" diye tabir ettiğimiz açılış maçında ise, böylesine bir savunma disiplini yoktu. Eğlenceli olma sebebi de buydu aslında. Maç içinde gördüğüm en güzel iki hareket Uruguaylılar'dan geldi. Forlan, daha sonra kötü bir pasla noktalayacağı pozisyonda, topu rakibinden önce kurtarıp "ilk dokunuşla kontrol ve adam eksiltme" ögelerini tek bir hareketle yaptı... Diğer güzel hareket de: 90+3'de çok iyi bir noktaya gitmesi muhtemel bir Henry frikiğini, Uruguay'ın emektar santraforu Abreu'nun muhteşem bir sıçrayışla karşılamasıydı...
Fransa artık 4.2.3.1 inadını bırakıp, Gourcuff'u sağiçte kullanacağı ve Govou'nun bölgesine Anelka'yı çeken, net santraforlu (Henry, Cisse) bir 4.3.3'e geçmelidir bana göre... En azından kalan iki maçta 6 puan almak adına böyle bir hamle yapmalılar. Uruguay ise, bu savunma disipliniyle kesinlikle gruptan çıkacak, belki de lider olacaklardır... Tabarez'in, Cavani'yi neden hiç düşünmediğine de pek anlam veremiyorum... Kesinlikle Forlan'ı rahatlatacak, hareketli ve güçlü bir forvettir kendisi...

Fransa'nın akibeti, bugünkü kötü görüntü gibi olmayacaktır. Zaten bu filmi bir yerlerde görmüştüm, sanırım 4 yıl önce... Yine Fransa 0-0'la turnuvaya başlıyor "bu ihtiyarlar evine döner" deniyor ama soluğu finalde alıyorlardı... Zaten kendi kalitelerine göre iki zayıf takımla oynayacakları gruptan çıktıklarından itibaren, 120 dakikalık maçlara çıkmaya başlayacaklar. Ve yine bu savunma prensibi, güclü ortasahalarıyla yukarılara yürümeleri pek süpriz olmayacaktır...

Yarın Arjantin - Nijerya maçıyla, yeniden "bir birinden farklı" oyun anlayışları ve "eğlenceli" pozisiyonlar bizleri bekleyecek... Tıpkı Meksika - Afrika maçında olduğu gibi... İngiltere - ABD maçını da çok merak ediyorum. Amerika; rol model aldığı, çoğunlukla oyuncu ihraç etmeye başladığı "futbol ülkesinin" milli takımıyla karşılaşacak... Güney Kore - Yunanistan maçına yorum ise şudur: Dünya Kupası'ndan Tepecik Belediyespor çıksa izlerim.

1 yorum:

ederlezi12 dedi ki...

Henry 'nin elinden sonra , aslında Zidane ' dan sonra Fransa Futbol takımına sempatimi kaybetmiştim . Başarılı olmalarını beklemiyorum açıkçası. Uruguay bir galibiyet alırsa gruptan çıkabiilir büyük ihtimalle.