Necip Fernandes

Üzerine konuşmaya kalksak, eski yazılardan “kopyala-yapıştır” yapmış gibi olacağız sanki… Hemen hemen aynı şeyler; Necip’in önde baskısıyla, Fernandes’in oyun zekasıyla bağlamaya çalıştığı kopuk bir takım; Quaresma’nın koşma tuşuna basıp, gol arama yolu; yine Quaresma’nın kaleye paralel gidip ‘nerede uzak direk koşusu yapacak bir kenar forvet?’ diye soran ortaları; içlerinde yabancı kontenjanı elvermesine rağmen halen Ekrem’i barındıran, rakibin her atağını tehlikeyle sonlandıran bir savuma; 11 numaralı formasıyla sahte santrafor vesaire…Tayfur Hoca, kendisine sorulacak bir “neden kalmalısın hocam?” sorusuna bir cevap bulamaz sanırım… Kupa maçları hariç, kalan haftalarda iki yoldan birini seçecekti:
1- Eldeki as oyuncularla bir yapı, farklı bir tez oluşturup; kalan maçlardan en azından 4. olacak kadar puan toplamak. “Bakın eldeki kadrola neler yaptım” diyebilmek…
2- “Bu kadronun ciddi eksikleri, temizlenmesi gereken safraları var. Şuan transfer döneminde olmadığımızdan, eksik yerlerde denenmişi denemek yerine; ‘ya tutarsa?’ mantığıyla genç oyuncuları oturmaya çalışacağım” demek ve gençleşmiş, biraz farklı 11’lerle denemeler yapmak…

İkinci yoldan maalesef gitmedi, 18’de oynatılmayacağını bildiğimiz bazı isimleri bulundurmaya devam etti. Alt yapıdan gelecek vadeden oyuncuları, yine her zamanki gibi Nevzat Demir Tesisleri'nin A2 takımı için ayrılan sahalarında gördük…

Birinci yoldan gidildi, hedefe varıldı mı? Oynanan 5 maç var; 4’ü küme düşme hattında, biri yukarıda ama düşüşte olan rakiplerle yapılmış ve 8 puan toplanmış… Çok parlak olduğu söylenemez. Elbette çok kısa zaman, bir teknik direktörün ne yapabileceğini çözmemiz için yeterli bir dönem değil… Ancak burada bahsi geçen Tayfur Hoca’nın başarı ya da başarısızlığı değil; gelecek yıl için gözümüzün önüne sağlam bir veri koyamamasıdır…

Kupada finale çıkıldı; ilk maçta Rüştü’ydü, duran toplardı falan pek fark etmez… Kalan yegane hedef maçlarıydı, kazanıldı. Bu Tayfur Hoca için olumlu görüş belirteceğimiz bir şeydi. Diğeri ise Necip’e “sen 11 adamısın” güvenini vermesidir. Schuster’e bu konuda çok laf edemem, iyi bir süre verdi Necip’e. Ancak Tayfur Hoca’yla birlikte en az Quaresma, Toraman, Ernst kadar bir 11 adamı oldu, o mesaj verildi…

Konya maçında da görüldü ki; bu durum Necip’e zamanla özgüven kazandırıyor. Bugün hücuma çıkışları muazzamdı, çıkarken sorumluk da alıyor, hatta Fernandes’e “bırak!!!” falan diyordu... 11 adamı olması, onun hırsına da hırs katmış gözüküyordu. Penaltı oluşumu sonrası Zayatte’yi el ense yapması doruk noktası oldu… İki sarı kartı da profesyonelce, umut vadeden atakları kesecek şekildeydi. Hafta boyunca aklı Gençlerbirliği maçında kalmış, "orada niye adamı indirmedim ki ben?" diye düşünmüştü belli ki... Ancak ikincisinde sadece el topu denip kesilebilir, sarı gösterilmeyebilinirdi. Yani bu ülkenin standardı öyle olduğundan, doğrusu öyledir demiyorum... Sübjektif miyim bu konuda bilmiyorum ama yine cesaret timsalliği Beşiktaş’a kesildi gibi geldi bana. Aurelio’nun İBB maçında atılışı gibi… Ondan sonra tendonlara, dalaklara ne tekmeler gördük de; en azından mağdura bir yeşil kart bile çıkmadı.Başlığın ortaya çıkışındaki amaç, yine her zamanki gibi kayıp olduğuyla kalan bir maç sonrası iki bataklık gülüne dikkat çekmekti. Ama şöyle “Necip Fernandes” ismini birleşik okuyunca, "Pazartesi gel Portekiz Milli Takımı'nda başla" diyesi geliyor insanın… Onsuz Galatasaray maçı çok zor olacak. Necip'siz geçecek 15 dakika sonrasında en az bir 90 dakikayı; yenecek bir gol için göze alamam açıkçası. O yüzden, en azından sarı kartın varken pür dikkat olmalısın kardeşlik...

Fernandes de tıpkı Necip gibi oynadıkça seviyesini yükseltiyor. Zaten açık konuşmak gerekirse; Guti sakatlanana kadar öyle pek fırsat da verilmemişti… Valencia’dan oynayamadığı için gelen bir oyuncuyu, tek tük maçlara çıkartıp, performans vermesini beklemek biraz fazla acımasızca oluyordu… Göründüğü üzere oynadıkça açılıyor ve kalitesini ortaya koyuyor. Topu ayağına aldığı zaman, gözüm etrafta koşturacak Beşiktaşlıları arıyor ekran başında. Fernandes’in oyunu iyi yönlendireceğini biliyor ve rahatlıyorum. Bu hissi seviyor ve seneye çok uçuk bir bonservis istenmedikçe 'alınmalıdır' diyorum…

Ancak Fernandes’in doğru kullanımı; kanatlardan birinin "forvet" özelliği taşıdığı bir 4-3-3’ün içerinde olurdu. Yani forvet arkasında kullanmak çok mantıklı olmaz, boşa yatırım olur… Gelecek bir kenar forvet ile birlikte; şu takımın çehresini büyük ölçüde değiştirir diye düşünüyorum. Aksi halde, yine Simao ve Quaresma’nın üzerine bir oyun kurulacaksa; ya bir ikinci forvet, ya da golcü vasıflı forvet arkası gerekir… Böyle bir oyuncuyu bulmak daha zor ve yedeklemesi zor… Ayrıca, ortasaha "ikili" kalırsa Ernst ve Necip dışındaki herkes ıskartaya ayrılıyor. Oysaki üçlü bir ortasahada, ilerleyen dönemde soliçe Hasan Türk, savunma önüne Furkan gibi oyuncular serpiştirilebilinir…

Eğer sakatlar düzelmez, alt yapıdan takviyeye kapalı olma durumu devam ederse; Galatasaray maçında çıkacak takımı, özellikle de ortasaha ve santraforu merak ediyorum… Aksi halde; 3 santraforun da sakat olduğu bir ortamda tek mantıklı seçim: 17'lik Kadir Ari... Tıpkı Metin Tekin'le, bir taksicinin arasında geçen "-Golleri kim attı?; - Ben attım..." hikayesine benzer bir durum ortaya çıkardı, güzel de olurdu...

48 yorum:

gökhan dedi ki...

4-3-3 için uzak forvet almak demek, simao veye quaresma'dan birini yedeğe çekmek demek değil midir?. bu mümkün mü peki? böylesine değerli iki adamdan birisini yedek kulübesine koymak fazla lüks olmaz mı bizim için? ikisinden birisine talip çıkarda yollar ayrılırsa birşey diyemem ama kadrodalarsa oynarlar abi. aksini yapacak bir hoca çıkmaz diye tahmin etmekteyim.

açıkçası aralarına hem orta saha-santrafor bağlantısı kurabilecek, hemde yılda 15 civarında gol katkısı verebilecek bir adam almak daha mantıklı geliyor bana. eski nihat bu işi iyi kötü yapardı. zamanında arjantinli, eli-yüzü düngün bir çocuk vardı, o fevkalede yapardı. böyle bir adam bulmamız lazım bence.

tabi dediğiniz gibi 4-2-3-1 demek fernandes'le yolları ayırmak demek. ne 2'lide oynar, ne de önde. yetenekli eleman ama bana kalırsa abartılıyor. zaman zaman saha içinde patlamalar yapsa da 90 dakikanın toplamın benden geçer not alamadı.

hoş ne desek boş, yeni teknik direktör gelir "ben 3-3-1-3 oynatıyorum lan" der bizde vay anasını diye izleriz. önce teknik direktör alsınlar.

tearkan dedi ki...

tayfur hoca'nın ne yaptığını anlamakta ben iyiden iyiye güçlük çekmeye başladım artık. formalite maçı oynuyoruz; ama kadro şampiyonluk maçı kadrosu. böyle bir maçta hala kenardan aurelio giriyor oyuna. kupa maçında oynayamayacak bir defans kurgusuyla maça çıkılıyor.

bu arada nobre sezonu kapatmış. artık ben de iyiden iyiye merak etmeye başladım gese maçı kadrosunu. dün nobre ilk çıktığında öndeki üçlünün dizilişi q7-simao-nihat şeklindeydi. o üçlü içerisinde ortada oynayacak son adam ortada oynuyordu yani. bakalım belki toraman'ı futbol kariyerinin başlarına döndürür forvete koyarız.

rogerio da silva bobo dedi ki...

Takımda sağlam yerliler olmadıkça başarı uzak bize.Yönetim gene transfer bütçesinin çoğunu isimli yabancı oyunculara ayırıp popülistlik yapmaz umarım.Hiç yabancı transferi yapmayıp şu hamleleri yapsak bile 1 sınıf atlar şu takım.

Mehmet Ekici'nin bonservisi Bayern'de olsa da Bayern seviyesinde bir oyuncu olarak görülmediği için bu sene satıp para kazanmayı düşünüyorlar.5 milyon euro'dan daha fazla bir fiyat çekeceklerini zannetmiyorum.

Hamburg'da oynayan Tunay Torun da tam aradığımız tipte bir oyuncu.10 numara özellikli bir forvet,Nihat'ın gençliği diyebiliriz.4-3-3 sisteminde oynarsak sağ forvet de oynayabilir ayrıca.

Ersan'ın bonservisi alınmalı.

Bu durumda eldeki ilk 11 yerlileri

Tunay
Ersan
Cenk
Necip
Mehmet

oluyor.

Toraman ve İsmail gibi de 2 tane çok üst düzey yerli yedeğimiz kadro zenginliğini sağlıyor.

Eğer transfer döneminde bu hamleleri yaparsak en ez 7 8 sene yerli transferine hiç para harcamayacağız anlamına gelir ve çok kaliteli bir yerli kadromuz olur.


--------------Cenk--------------
Toraman---Ersan---Sivok---İsmail
Q7--------Necip---Mehmet--Sİmao-
--------------Tunay-------------
--------------Almeida-----------

Uzun vadede de Sivok,İsmail,Toraman ve Simao'nun yerlerine de yabancı transferler yapılarak kalite arttırılabilir ama dediğim gibi takımın yerli iskeleti herşeyden önemli.Şu yukarıdaki takım bile seneye şampiyonluğa oynar ligimizde.

Adsız dedi ki...

forumlarda forlan ve maiconla anlasilmis diyorlar.

----------cenk----------
maicon--garay--ersan--ismail
--------necip--mehmet----
q7----------tunay----simao
---------forlan-----------

ozy dedi ki...

Transfer hesapları madem şimdiden başlamış..
Benim seneye takımda mutlaka görmek istiyorum diyeceğim adam Eskisehir'den Alper Potuk'tur. Fernandes'in yerlisi ve daha da gencidir (91 dogumlu)
Necip'le birlikte ortasahaya gençlik iksiri our..

ederlezi12 dedi ki...

Hazır konu açılmış ben direk yerli oyunculara yöneliyorum . En başta Ersan bonservisi alınmalıdır .

Ayrıca ; Hakan Balta , Emre Güngör , Ozan İpek transferleri yapılabilinir. Hamit ve Bosingwa da olursa güzel olur :) Yabancılardan Ferrari - Guti gider sanırım . Fernandes bonservisini ben olsam alırım .

tearkan dedi ki...

maicon q7 kanadı bizim için fazla lüks ve gereksiz olur. yanlış anlaşılmasın beğenmiyorum demiyorum tabi ki; fakat q7'nin arkasında oynaması gereken fazla hücuma çıkmayan savunma yönüyle ön plana çıkan bir oyuncu olmalı. nasılsa pas vermiyor, nasılsa tek başına oynuyor. 1 e 2 yapmak yerine iki kişinin arasına dalmayı tercih eden bir oyuncu q7. ben onun arkasında toraman veya o bölgede toraman vari oynayacak bir oyuncuyu tercih ederim.

ismail-simao kanat ikilisini ismail-q7 kanat ikilisine tercih edeim ben aynı mantıkla.

forlan'ın da 5 milyon civarı paralar istediğinden bahsediliyor. kariyer ve isim olarak eldekilerden daha fazlası değil forlan. onun bu derece yüksek para alması dengeleri alt üst eder. üstüne bir de maicon. kendi dolar-euromuzu kendimiz basıyoruz da benim mi haberim yok? bir de ekleme yapayım üstteki arkadaşın kadrosuna karşılık; eğer ki stopere yeni bir yabancı alınacaksa alınması gereken garay değil kesinlikle. (madrid'den bir oyuncuyla anlaşıldığı söyleniyor önümüzdeki sene için. bunun da garay olduğu söylentilerini ben de duymuştum.) bize belki daha az yetenekli; ama daha tecrübeli, sözü geçecek, defansı toparlayacak bir adam lazım. denizli dönemindeki ferrari gibi mesela.

ben de yapılacak yerli takviyelerin daha önemli ve yeterli olduğunu düşünüyorum. bir sol bek alternatifine mutlaka ihtiyacımız var. bu ismail'e rakip olması açısından da önemli. altyapı olur, transfer olur. ayrıca ersan yanında toraman'ı sağ tarafa kaydırıp stopere bir yerli alternatif daha alınması taraftarıyım ben. kayseri kesimal ve hasan ali'yi 'mefaatleri doğrultusunda' bırakabileceğini açıklamış. o menfaatler bizi ve haddini aşmadıkça düşünülebilir. eski transfer hikayeleri pek parlak olmasa da antepten emre de düşünülebilir. tekrar istanbul'a gelmek isteyecektir. üstelik büyük takım tecrübesi de var.

mehmet ekici için de keşke diyorum. asıl keşkeyi milli takımdaki lider duruşunu da düşününce hamit için diyorum aslında; ama yaşı düşünülünce mehmet de tercih edilesi.

cenk

toraman, sivok, ersan, ismail

necip, mehmet

simao, guti(?), q7

almeida

BJK4EVER dedi ki...

Peki sizce Quaresma ve Simao'yu tutup, golcu forvet arkasi yerine direkt golcu bir forvet (bkz Forlan) alip 4-4-2'ye gecmek mantikli olmaz mi? Guti de gitmek istedigine gore gider veya kulubede oturur cilingir olarak. Necip ve Ernst bence 4-4-2 orta saha oyuncusu da olabilir, o tempo ve ciger var onlarda.

BJK4EVER dedi ki...

Hani derler ya, ayrani yok icmeye, tahtirevanla gider sicmaya. Bizim icin aynen durum budur. Borc 200 milyon dolari gecmis, her gecen yil daha fazla zarar gosteriyoruz, seneye CL gelirlerinden mahrum olacagiz, elde 15 yabanci var, elimizdeki yabancilari oynatamiyoruz, hala Maicon ve Forlan diyorlar yahu. Bu kafayla bizden bir 10 sene daha hicbirsey olamaz, anca 10 yilda 1-2 kere tesadufen sampiyon oluruz o kadar......

rivaldo dedi ki...

Tayfur hocanın değişiklikleri, pek düşünülmeden yapılmış gibydi.Şu ana kadar yaptığı tüm hamleleri takımı takip eden herhangi bir taraftara sorsanız oda söylerdi.Aslında ben hala tayfur hocanın başarılı olabileceğini düşünüyorum.En azından istiyorum.birçok teknik direktörle çalıştı ama bariz bir şekilde mustafa denizliden etkilendiği belli oluyor.

Schusterin gitmesini isteyenlerden biriydim.Schusterin bana göre belkide tek artısı eğer şuan takımın başında olsaydı haftasonu en az 1 genç oyuncu kadroda olurdu.Tabi bu genç oyunculara önem verdiğinden değilde, devşirme futbolcular yerine o mevkinin oyuncusunu oynatmasından dolayı.

Kadirin milli takımdaki partnerlerinde ibrahim yılmaz iki maçtır ilk 11 çıkıyor ibbde.Fenada oynamadı.Biz ibb değiliz ama oynasada çok birşeyin değişmeyeceğini düşünüyorum.Ama kadirin son vuruşları kötü biraz.İnönüde ismaile yapılanlardan sonra pekde içimden gelmez oynasın demek.

Bu arada son a2 maçının kadrosu oldukça farklı görünüyordu.u-17 ve u-18 den takviyeli gitmişler akhisara.Haftaya gs maçını inönüye alsalar güzel olurdu.

Cartalete dedi ki...

Şöyle bir baktım da; bu sezon son Antep maçını yaptıktan sonra toplam 58 resmi maçı geride bırakacağız... Şayet önümüzdeki sezon Avrupa Ligi'ne kalırsak, yine buna yakın bir maç sayısı olacağı muhtemeldir.

Yani, Simao ve Quaresma'nın üzerine bir oyun planı kurulsa dahi; beraber hazır olacaklı maç sayısı zaten 25'i geçmez...

Quaresma kendini zorlayan, üzerine maç bindikçe sakatlık riski doğan bir oyuncu. Onun yokluğundaki düşüş, sonradan toparlanamadı... O yüzden Simao ve Quaresma'yı birbirlerinin alternatifi olarak görmek, birini ıskartaya çıkartmak anlamını taşımıyor bence.

4-3-3'de zor bir görevi alacaklar; delicilik. O yüzden sırayla oynamaları verimliliklerini de arttırır. Ayrıca maç içinde hamle şansı da fazla olur.

BJK4EVER gibi bende aslında çok fazla "isim" transferi yapılmasını istemiyorum. Maddiyattan öte, maneviyatımızı da bozuyor bu durum. Taraftara adam beğendirememeye başlıyoruz... Ancak Forlan için hem etki anlamında ciddi bir katkı yapacağını düşünerek, hem de kendisine özel hayranlığımı da açıkça söyleyerek "gelsin" diyebilirim. Ama o kadar yani...
Ben onun çok maliyetli olacağını da sanmam.

Forlan'la 4-3-3 de oynanır, gerekirse 4-2-3-1'de forvet arkası rolünü de alır. Yeterki birbirine uzak olmayan, yardımlaşmacı bir takım hüvviyetine bürünülsün.

Simao ve Quaresma'dan en az birinin hazır olduğu; orta forvetinde Forlan'a sahip bir 4-3-3 hücum hattında, uzak forvet olarak Holosko ve (varsayalım) Tunay alternatifleriyle bile takım çehre değiştirebilir...

Cartalete dedi ki...

Kadir oynarsa, iki pozisyon kaçırdıktan sonra "topçu değil bu yaa" muamelesi görmesi; 1.30 falan veriyor zaten :)
Ama ben kendisine güvendiğimden dolayı farklı düşünüp, sürprize oynuyorum... Kadir'de ilginç bir özgüven var gibi geldi bana. Sıkı goller kaçırmasına rağmen maçta kaybolmuyor hiç bir zaman. Nihat'ın gençlik yılları gibi...

İçimden bir ses, oynadığı ilk resmi maçta ciddi ses getireceği yönünde. İyi bir takımda, kendini daha iyi gösterebilecek yapısı var.

rivaldo dedi ki...

Bende aynı şeyi erkut için düşünüyorum mesela.Çıktığı ilk maçta bir-iki hareket ve uzaktan şutla taraftara sevdirebilir kendini.Birde bu üçlü bende farklı bir heyecan yaratıyor.Belkide MAF gibi mileri üçlümüz olabilirler yakın zamanda.Taraftarın gözündede diğer genç oyunculardan farklı olarak bir kredileri var sanki.A2 takımını hiç izlememiş arkadaşlarım bile çevrelerine kadir-erkut-muhammed üçlüsünden bahsediyor.

ttarlabasi dedi ki...

Bir uzak forvet ihtiyacımız olduğu ortada. Ama uzak forvet transfer edilirse Q7 veya Simao'dan birinden vazgeçmek durumunda kalıyoruz. Aynı zamanda böyle bir transfer Fernandes ve Guti'nin de önümüzdeki sezonki kaderini belirleyecek.

Benim bu konudaki fikirlerim şöyle:

2-3 nokta transfer ve maçına göre 2 sistemle(aşağıdaki gibi) sorunları kökten çözebiliriz.

Tabi ki yine Ernst, Q7 ve Simao'nun maçına göre bir rotasyona uğraması kaçınılmaz fakat aynı zamanda da olumlu etkileri olabilecek bir yöntem.

Bu transferlerden birincisi orta sahanın defansif ve ofansif bağlantısını kurabilecek tarzda olan "ulusal takımımızın 10 numarası" Mehmet Ekici. Alman altyapısından olması ve ortasahada çift yönlü oynayabilen genç ve enerjik bir oyun kurucu olması çok cezbedici. Aynı zamanda iç oynayabilen bir oyunkurucu olması da 4-3-3 için harika bir seçenek kılar kendisini.

2. transfer tabi ki uzak forvet için. Benim aslında 2 adayım var. 1.si Tunay ve 2.si ise portekizli Bébé. Tunay'ın Alman altyapısından bir yerli olması ve sözleşmesinin sona ermesi transferini çok mantıklı kılıyor. Forvet'in her yerinde ve forvet arkası/ofansif ortasaha oynayabilen çok yüksek potansiyele sahip bir oyuncu.

3. transfer ise sol-beke bir transfer olabilir tabi ki. 4.stoper için ise fazla araştırmaya gerek yok, Sezer Özmen var. (Not: Ersan'ı transfer olarak yorumlamak istemiyorum çünkü olmazsa olmaz o!)

Fernandes ve Guti'nin gitmesi kalması Ekici gelmesi durumunda çok fazla önem arz etmez. Fernandes'in kalmasını isterim aslında ama 8 mio çok.

Özetle 3-4 tane nokta transfer yapıp çoğusu yabancı asıllı yaklaşık 10-11 oyuncu ile yolları ayırırsak herşey çok daha iyi olacak. Özellikle Ferrari, Nobre, Nihat gibi hiçbirşey vermeyen ama çok şey götüren adamlardan kurtulmak kulübü maddi olarak da rahatlatır.


4-4-1-1:
________________Cenk_______________
Toraman____Sivok____Ersan____İsmail
Quaresma___Necip____M.Ekici___Simao
________________Tunay______________
_______________Almeida_____________

4-3-3:
________________Cenk_______________
Toraman____Sivok____Ersan____İsmail
________________Ernst______________
_________Necip________M.Ekici______
____Tunay__________________Q7/Simao
_______________Almeida_____________

BJK4EVER dedi ki...

Cartalete, Forlan icin konusulan rakam senelik 5 milyon euro. Bunun abarti oldugunu dusunuyorum, o kadar olmasa bile bizden rahat yillik 3 milyon euro alir, asagisina gelmez. Acikcasi yillik 3 milyon euro verecek luksumuz oldugunu dusunuyorum, hele ki Almeida dururken ve takimda 13-14 yabanci varken. Daha olasi bonservis ucretinden bahsetmedim bile.

Adsız dedi ki...

erkut veya kadir muhammeden fizik olarak daha iyi durumdalarmi? Muhammed son maclarda nasil oynadigi ve kendini gelistirdigi bolge oldunu soyliyecek Arkadas var mi? tskler

Adsız dedi ki...

Kadir Ari'nin profesyonel sözleşmesi görünmüyor. Heralde Kemal oynar..Ben olsam Toraman'ı oynatırdım..:) Tayfurla ilgili görüşlerine katılıyorum. Umudumu kaybetmeye başladım. Ya sağ kanatta Ekrem sorununu göremediya o bile beni benden etti..Selamlar (MTG)

rivaldo dedi ki...

Yönetim sesimizi duymuş.A2 maçını inönüye almış.Muhammedin sakatlığı geçerde canlı izleme imkanımız olur umarım.Son maçta burak yılmaz, recep akkemik ve metin sevinçde kadroya girmişler.

rogerio da silva bobo dedi ki...

Serdal Adalı,Almanya'ya giderek bazı Türk futbolcular ve aileleriyle konuşmuş.Çok sevindim bu habere.Bu sefer istediğimiz olsun artık.

Bir de bugün haber sitelerinde Köln'ün küme düşme haberlerini görünce birden aklıma geldi.Kendisini çok overrated bulsam da Lucas Podolski sol kanada cuk diye oturur.Sağda Quaresma veya Simao gibi 2 beyin görevi gören ama fiziği zayıf kanat.Solda da Forveti 3'leyecek fizikli Podolski.

Podolski--Mehmet E--Necip--Q7/Simao

Çok deli bir orta saha olur.

Cartalete dedi ki...

Şahane oldu maçın İnönü'ye alınması.
Galatasaray'ın ciddi bir seyirci desteği vardı ilk maçta.
Çocuklar madem A Takım'da forma görmüyor, böyle motive olsunlar. Beşiktaş'ta olduğunu hissetsinler...

siyahBeyaz dedi ki...

muhammed-erkut-kadir üçlüsünü kazasız belasız bir monte edebilsek keşke a takıma necip gibi, süper olacak valla.

üçü de çok büyük potansiyel, şimdi ihtiyaçları olan çalışkanlık ve şans.

en kötü ihtimalle rotasyon oyuncusu çıkarmamız lazım buralardan. keşke çok daha iyi bir yönetim olsaydı takımın başında. bir sürü yabancı oyuncumuz varken, halâ milyon euroları saçmanın peşindeler belliki.

borasahin dedi ki...

BJKEVER borc 200 milyon dolar olmus hala transferi dusunuyoruz noktasinda sana kismen hak veriyorum. Bu dehlizden cikmanin yolu sportif basariyi elde etmekle olur. Sportif basariyi elde etmek icin de cok buyuk paralar harcamaya gerek yok, sadece ulke gercekleri goz onunde bulundurulmali, ve mumkunse mevcut para har vurup harman savurulmamali.

Bence yonetimin yapmasi gereken ilk is bu takima gercek bir teknik direktor bulmak. Tayfur'un genclere sans vermemesi tamamen bencillik ve korkakliktir, gerektiginde radikal karar alamayan hocalari sevmiyorum. Bir hoca kendi basina karar alamiyor ve / veya bunu savunamiyorsa vay halimize...

borasahin dedi ki...

Ben yonetim ve / veya teknik direktorun yerinde olsam,

Ilk is Q7'yi satardim. Q7 ve Simao bu takima fazladir. Simao gelmeden once de bunu soyledigim icin icim rahat ;)

Mumkunse ilk firsatta Nihat, Nobre, Ferrari ve Aurelio'dan kurtulurum.

Stoper Toraman'i hic begenmiyorum, 5. stoper olmasi bile zor, Ismail yetersiz, Ersan bir soru isareti, Sivok beni hicbir zaman tatmin etmedi. Tor-Sivok-Ersan-Ismail takimin kalanina bagli olarak ancak acayip bir ilerleme kaydedebilirse baskalasim gosterebilir. Ne Ersan, ne Sivok, hele Toraman stoper olarak benim nazarimda direk 11 baslayacak durumda degil, bir kere ulke sathinda kendilerini kabul ettirebilmis degiller. Borc cok, orasi tamam. O yuzden full degisim mumkun degil. En onemlisi ortayi kapatmak oldugundan yapacagim ilk is Q7'yi sattigim paraya cok iyi ve lider karakterli bir stoper getirmek olur. Posasi gecmis bir oyuncu degil, yasiyla, fizigiyle, vaat ettikleriyle gercek bir futbolcu. Sag ayakli olmasi lazim. Kesinlikle fizik ustunlugu olan birini alirim. Ornegin ilk planda Ricardo Costa'yi dusunmem. Garay iyi bir oyuncu ama biraz agir. Ismail'e 1 sene daha sabredebilirim, onu farkli bir sekilde kullanarak gelisimini saglamak gerekiyor. Yedegi Caner Turp ve Dogukan Pala olabilir. Hasan Ali'ye filan bence gerek yok, cok pahali olur. Olabiliyorsa Avrupa'dan bir gurbetci bakabilirler, mesela Atilla Turan. Kaliyor Tor'un pozisyonu. Simdilik maliyetlerden dolari oraya birini transfer edilemiyor, ama ilk firsatta olmasi lazim. Furkan'i o pozisyona alternatif olarak gorur ve hemen A takima cikaririm. Hatta Toraman'i Serdar Kesimal karsiliginda Kayseri'ye teklif ederim. Ustune biraz para da verilebilir. Ersan olursa iyi olur ama ederi 2.5 - 3.5 milyon Euro'dan fazla degil, hatta 2.75 en ideali, sakatligindan sonra ne olacagi belli degil, ayrica sol ayakli olmasi dezavantaj. Ersan'in gelmesi demek Sezer ve Atinc'dan birinin yolcu olmasi demek. Sezer sol ayak, Atinc sol ayak, Ersan sol ayak; boylesi ancak on yilda bir basina gelir. Ersan Sezer'den ne kadar daha iyi, bir soru isareti? Atinc'da farkli birseyler var. Premier League stoperine benziyor, oyun stili biraz Rio Ferdinand'i hatirlatiyor. Ne yaptik:
- Toraman / Serdar Kesimal
- Furkan
- Sivok
- Yabanci
- Ersan / Sezer
- Ismail
- Dogukan Pala / Caner
- Atinc

Tor/Furkan/Kesimal-Sivok/Yabanci-Sivok/Yabanci-Ismail

borasahin dedi ki...

Geriye 4 yabanci hakki kaliyor. Simao Ismail'in onunde oynar ve orasini hucum merkezi olarak dusunulebilir fakat Simao'ya yedek biri lazim, oyle ki bu oyuncu genc ve fizik ustunlugu olmali, delifisek ve delici olabilmeli, aslinda Olcan iyi bir alternatif olurdu, ama cok para isterler, o yuzden Erkan Kas ve Hasan Turk'u goreve cagirirdim.

Uzak forvet olarak Holosko'yu geri cagiririm. Arkasinda Ali Kucik ve Kadir Ari var. Butcemiz dar :)

18'de 4 yabanci oldu: Sivok, defans oyuncusu, Holosko ve Simao.

Forvette Bobo'yu tercih ederim, ama tek basina gitmez, ozellikle fizik avantaji olan bir oyuncu gerekli. Mustafa Pektemek olsa cok iyi olurdu. Cenk'i su ara pek seyredemedim ama oyuna ve diger arkadaslarina katkisi Mustafa Pektemek kadar yok gibi, yaniliyor olabilirim, fakat bu transferlerde zor olabilir, ancak Almeida'nin gidisine bagli. Onu da alan olmaz. Dolayisiyla Almeida ile Bobo birbirlerini yedekler ama ana forvetim her zaman Bobo'dur.

18'de 6 yabanci oldu: Sivok, defans oyuncusu, Holosko, Simao, Bobo/Almeida.

borasahin dedi ki...

Orta sahada bir yabanci hakki kaliyor. 6 yabanci zaten olmustu. Biri oynayip digeri yedek kalirsa 8 ediyor. Bu durumda Ernst, Guti ve Fernandes'ten biri fazla. Oyuncu karakterlerine bakarsak Guti ve Fernandes benzer oldugu icin onlardan biri gitmeli. Fernandes'in bonservisi 2 - 3 milyona alinabiliyorsa yasindan dolayi kalabilir, yok degilse Guti kalsin. Hilbert de var ama yani kalsa 18 disinda duracak, ne geregi var. Besiktas'in orta sahadaki ihtiyaci daha onemli, zaten o kalsa bile yerine transfer dusunuyorsan, kalmamasi daha iyi.

18'de 8 yabanci oldu: Sivok, defans oyuncusu, Holosko, Simao, Bobo/Almeida, Ernst, Guti/Fernandes.

Orta sahaya bir oyuncu yerlestirmek gerekiyor. Bu isim altyapidan Furkan olabilir. Hatta Furkan Besiktas'ta Toraman'in varisidir diyebilirim, ona yer acmak icin Toraman'i gondermek gerekebilir. Bir tane daha oyuncu lazim, o da altyapida olmadigindan transfer edilmeli. Pas yapabilen bir oyuncu olmali. Eger Guti, Ferrari, Aurelio, Nobre, Nihat, Q7 gonderilmisse Selcuk Inan'a talip olunabilir. Gerci Selcuk Inan Fernandes'i iskartaya cikartabilir, Mehmet Ekici olabilir. Neyse zUzerinde dusunmek lazim diyelim. Bir tane yetenekli genc alinmasi gerektigi asikar. Bu isim Okay Yokuslu olabilir, Almanya'dan bir genc olabilir fark etmez. Onur yeterli etkiyi birakamadi. Belki kiraya verilmeli.

Altyapidan Muhammet ve Erkut da zaman zaman kadroya alinir.

Ozetlersek, gidenler
- Hakan Arikan
- Erhan Guven
- Ferrari
- Aurelio
- Nobre
- Nihat
- Q7
- Guti / Fernandes
- Fink
- Tabata
- Hilbert

hatta belki Ekrem ama neyse kalsin, seneye insallah :) mumkunse yolculuyorum.

Kalan yabancilar,
Sivok
Simao
Holosko
Bobo
Almeida
Ernst
Guti / Fernandes

Yeni transferler
- Kesinlikle "bir yabanci stoper"
- Kesinlikle altyapidan gencler: Furkan, Caner / Dogukan, Erkan Kas, Hasan Turk, Muhammet, Erkut, Kadir, Ali Kucik, Onur, Sezer, Atinc
- Kesinlikle bir yerli genc orta saha
- Kaleci Korcan
- Belki Ersan
- Belki Serdar Kesimal -> Tor'la takas
- Belki yerli isim yapmis bir orta saha

Butce dusuk ama bayagi kurtarmis olduk, tabii mumkunse orasi da belli degil ya. Bence iyi bir hocanin elinde bu takim sampiyonluga oynar...

BJK4EVER dedi ki...

Tunay Torun da gitti, Hertha Berlin ile anlasti. Kan beynime sicriyor. Simdi giderler bonservissiz, yetenekli, altyapisi saglam Tunay dururken 15 yabancili, 200 milyon dolar borclu bir camiaya yillik 3-4 milyon eurodan Forlani alirlar. Bizim pek akilli taraftarimiz da buyuk baskan diye tempo tutar, havalimanina akin eder.

Adsız dedi ki...

borasahin tamam iyi dedin ama quaresmayi satamaz yönetim taraftar af etmez o riske girmezler.
simdi guti gidecek diyorlar 3 mio diyelim almeida gidecekmis 4 mio diyelim ferrari gidecekmis ( kim para verir ki? italyada belki bir ismi vardir diyleim 1.5 mio)
sivok 3mio tabata 4.5mio hilbert 1.5mio fink 0.5mio.
toplam 18mio ediyor.
stoper icin bursadan ibrahim öztürk veya serdar aziz almak icin hakan arikana takas olarak kulanabilliriz oda gitmek istiyormus. ben serdar azizi öneririm ersandan bence yetenekli. hakan arikan ve üstüne 3 mio olabilir.
serdar kesimali almamiz zor olur bence 7mio fln isterler.
ibrahim toraman , serdar aziz , yabanci , serzer özmen benim 4 stoperim olur.
orta sahada fernandesi almam 8 mio cok yüksek bir bedel. gutide giderse ernst ve necip kaliyor. alper potuk yada murat ceylani alinablir cok para istemezlerse.benim 1 numarali istegim ama mehmet ekicidir ve a2 den bir oyuncu furkan olabilir ben sahsen orta sahada furkani daha cok begeniyorum boyu stoper icin bir problem olabilir.
ernst,necip,mehmet,furkan ortasaha
kanatlar icin simao ve quaresmayi alternatif lazim erkan kas gercekten yetenekli kendini gelistirmis.
hasani kiralarim ve ersani a takima monte ederim ve yanina tunay torun bedelsiz alirim.
forvet icin ise almeida bobo nihat giderse nobre kaliyor. yani 2 forvet alinmasi lazim. forlana vercemiz parayi karabüke yada antepe versek cenk tosunu veya emenikeye alabiiriz.
ben o 18 mio forlan ve emenike icin kulanirim.

ttarlabasi dedi ki...

Allah kahretsin ya Hertha Tunay'ı kapmış. Tunay 3 yıllık sözleşme imzalamış. Gerçekten çok üzüldüm...

Bu transferi gerçekleştir(e)meyen BJK yönetimini kınıyorum. Yazıklar olsun size!

BJK4EVER dedi ki...

Cok pozitif yaklasiyorsun, Tabata haric kimse o paralari vermez o oyunculara.

rivaldo dedi ki...

@toprak

Yazıklar olsun demek biraz ağır olmuş sanki.

Tunayla trabzonun ciddi olarak ilgilendiği biliniyordu.Belkide seneye şampiyonlar liginde oynayacak.Herha ise yeni çıktı bundesligaya.Belki oyuncu istememiştir, belki fazla para istemiştir.Dışardan bu kadar kesin yargılı olmamak gerek bence.

Beşiktaş birçok oyuncu takip ediyordur elbette.Ama kimin alınacağına en son teknik heyet karar verir.Bize mantıklı gelen bir tranfer onlara göre yanlış olabilir.

ttarlabasi dedi ki...

@rivaldo

yazıklar olsun demek bu yönetime az bile. transferden anlamadıkları aşikar. kulübün paralarını çarçur ettikleri de aşikar. profesyonel bir transfer yönetimi kesinlikle söz konusu değil.

hertha seviyesindeki bir takıma imza atan tunay'ın BJK'yi istememesi mümkün birşey değil. böyle bir isim bedavaya kaçtı yine göz göre göre... aslında burda tunay ismi sadece bir sembol. böyle ne adamlar kaçtı ve hala kaçırmaya devam ediyoruz...

şimdi gidip çuval dolusu paraları serip kadayıf yabancıları getirdiklerinde ben şahsen mutlu olmayacağım.

bu arada ömer toprak leverkusen'e, ilkay gündoğan da dortmund'a gidiyor. bari mehmet ekici kaçmasa.

ttarlabasi dedi ki...

Bu arada Alman altyapısından olan, sağ-açık, sol-açık, forvet arkası ve santrfor gibi adeta hücum jokeri 21 yaşındaki bir A milli oyuncuyu bedavaya hangi teknik ekip istemez ki?

Guti'yi Quaresma'yı Simao'yu ikna ettiler de Tunay'ı mı ikna edemiyorlar.. Hem de BJK'de ilk 11 oynatacak kaliteli yerli sayısı bir elin parmaklarını geçmiyorken... (Rüştü veya Cenk, Toraman, Ersan, İsmail, Necip. Bitti, hepsi bu kadar!)

Cartalete dedi ki...

Belki de Tunay, Bundesliga'da direk oynayacağı bir takımı tercih etmiştir Türkiye'ye?
Ki ben olsam, ben de öyle yapardım. Almanya'da bir fırsat yakalarsa, önü daha açık olur. Nuri pek oynatılmıyorken getirilmek istenmişti. Yüklü de para teklif edilmişti ama kalmayı tercih etti. Bugün ne kadar haklı olduğu ortaya çıktı...

Burası tam bir muamma. Şans verilmemesi, verilse de iki gün sonra basın ve taraftar tarafından "fos çıktı" muamelesi görmesi çok muhtemel maalesef.

Adsız dedi ki...

toprak biraz abartmisin okadar kolay degil bir oyuncuyu getirmek. cenk tosun falan gelmesi bundesligada sansi olmamasi yüzünden ama tunay torunu vfb stuttgarta istiyordu.
hem hiddink tunayi demis ki oynican bir takim bul kendine
ozaman besiktasa secicek degildir .herthada kendini gösterebilir be en önemlisi bundesligada kendini gösterme sansi var.
aynisi ömer toprak ve ilkay icinde gecerlidir. mehmetin de geleceni sanmiyorum

ttarlabasi dedi ki...

@Cartalete

Nuri istendiğinde 16-17 yaşlarındaydı; gelişmesini tamamlaması için Dortmund'ta kalmasının daha mantıklı olduğu kabul edilebilir bir durumdu. Ama Tunay artık 21 yaşında ve A milli takım seviyesinde bir oyuncu.

@Adsız

Benim abarttığım durum nedir? Nuri Şahin veya Mesut Özil falan mı gelsin diyorum? Bonservisi elinde olan ve şu an Alman 2.lig ekibine imza atan Tunay nasıl kaçar diyorum. Hem de Tunay Beşiktaş'a gelirse devamlı oynayamayacağı ne malum? Cenk Tosun ve Ersan Gülüm takımlarının bankosu olmadı mı hemen?

Guti, Q7, Simao gibi oyunculardan öğrenecekleri ve her sene Avrupa Kupalarında oynama şansı varken Hertha'ya gitmesi saçmalık. O yüzden Stuttgart ve BJK'nin ciddi olarak istediğine ve Tunay'ın kabul etmediğine inanmıyorum. Hertha'dan bir gurbetçi en fazla nereye gidebilir ki sizce? Bence en fazla daha iyi bir Bundesliga ekibine, o kadar...

İlkay zaten gelmez de "Türkiye'yi bile seçmedi", M.Ekici Bayern'de en azından 1 sezon daha kadroda düşülmeyeceğinden kiralanabilir.

BJK4EVER dedi ki...

Toprak'a katiliyorum. Tunay'i alamayacaksak Hamit'i hic konusmayalim bile, ama herkes Hamit'in gercekten gelecegine inaniyor. Hamit'in bize gelmesi imkansiz, maneviyat icin gelecekse tuttugu takim GS'ye gider, CL ve para icin gelecekse FB'ye gider. Hamit'in bize gelmesi icin 1 tane mantikli sebep yok. Tunay'in durumu oyle degil, Tunay dususte olan bir futbolcu, bildigim kadariyla BJK'li, ciddi talip olanlar da yok, niye gelmesin? M.Ekici daha farkli ondan, daha zor transfer. Elin Kayseri'si Antep'i catir catir getirebiliyorsa biz de bir zahmet Tunay Torun'u getirebilelim. Ama pardon, sahi bizim yonetim oyle dandik oyuncularin pesinden gitmez, simdi Madrid'de Arap seyhi pozlarinda saraplarini yudumlayip Forlan, Reyes icin konusuyorlardir, unutmusum.

borasahin dedi ki...

Forlan, Reyes cok gereksiz transferler. Hele Reyes'i saymiyorum bile...

Simao ve Q7 kalacaksa Forlan forvet arkasi olarak uygun olabilir ama yas kac, fiziki durum nedir, maliyet nedir? Bitik mi, degil mi? Ben de BJKEVER'a katiliyorum, elemanin maliyeti dusuk olmaz ve degmez de... Bu takima Guti, Q7 ve Simao luksken bir de Forlan gelirse tam bir sirk olur. Bu tip oyuncular vitrindir, iyi bir imalatin yoksa bostur, koftisindir.

Q7 almis basini gidiyor. Bir hareket yapiyor macin icinde, ooo, herkes ayaga. Q7 bile bu takima bir boy buyuk geliyor. Su an piyasanin en kofti takimiyiz.

Cartalete dedi ki...

Bobo belli ki gidici maalesef. Yönetim de pek tutmayı düşünmüyor gibi... Sonuna kadar bekleyip, traş bir para önerecekler; "teklifimizi sunduk ama o Lizbon'a gitti" denecek gibi...

Almeida'yı severim de, yeterince oyunun içinde değil. Ve forvet koşularında zayıf kalıyor.

Almeida kalsa da kalmasa da farklı bir oyuncu lazım bence santrfora. Oyunun içine katılan, etrafını yönlendiren, forvet koşuları iyi olan ve cezasahasında nispeten yüzdeli vuran bir isim.

Forlan normalde böyle oyuncu. Ama bitik midir, maliyeti yüksek midir bilemem... 5 milyon civarı bonservis ve maaş isteniyorsa gerek yok.

Reyes'e hiç gerek yok. Atletico Madrid'le dalga geçerdim, commodore 64 gibi hep aynı tip adamları topluyorlar diye; aynısı bizim başımıza geliyor.

tearkan dedi ki...

abi manavdan sebze meyve mi alıyorsunuz bu kadar kolay? yaşı artık kemale ermiş simao'yu, kendisine elleriyle inter formasını veren mourinho'yu bile yıldırmış q7'yi getirmekle bu adamları getirmek bir değil ki.

tunay, ilkay, ömer toprak gibi oyuncular almanya'da iyi kötü piyasası olan oyuncular. bu adamları hele ki bu yaşında kolay kolay türkiye'ye getiremezsiniz. önlerinde mesut gibi, nuri gibi almanya piyasası ve ortamı sayesinde parlamış örnekler var üstelik. almanya'daki ortamı, gelişim imkanlarını, ailesini, yaşantısını bırakıp da bu yaşında türkiye'ye gelmesi için nasıl ikna edeceksin bu adamları? fazladan ne önereceksin? simao'ya o yaşında araplar hariç kimsenin vermeyeceği parayı, q7'ye el üstünde tutulacağı bir ortamı ve parayı sunarsın; ama bu adamlara fazla para versen millet ayağa kalkar.

tunay'la hamit'i de karşılaştırmak mantıksız. hamit iki yıl öncesine kadar türkiye'nin adını almıyordu ağzına. şimdi ulaşabileceği en üst noktanın bayern olduğunu anladı, orada da gözden düşünce türkiye lafını etmeye başladı. bu adamlarsa daha yolun başında. tunay'ın bu açıdan almanya'da lige yeni çıkmış, oynayıp kendini gösterebileceği bir takımda kalmak istemesini anlayabiliyorum şahsen.

bu tarz az çok adı olan, umut vaad eden gurbetçilerin transfer edilemeyişlerinde futbolcu tercihlerinin yönetim beceriksizliğinden daha etkili bence.

bu arada forlan'a resmi teklif yapılmış. her yerde dönüyor malum. bobo ciddi anlamda gidici maalesef.

Cartalete dedi ki...

Yalnız 12 milyon Euro bonservis, 4.5 milyon yıllık ücretten bahsediyorlar.

Dünya Kupası'nda attığı her gole; "Forleaan!!" gibi tepki verip, koltuğundan fırlayan bir Forlan hayranı olarak bile, bu şekilde transferini istemem açıkçası.

Kafamdaki maliyetin 2 katından da fazlası bu...

tearkan dedi ki...

serdal adalı 12 milyon euro bonservis ve yıllık 4,5 milyon euroluk miktarları kast ederek o maaliyete forlan transferini gerçekleştirmemiz imkansız. biz teklifimizi yaptık, bir miktar üstüne çıkabilme opsiyonumuz da var; fakat o paralara çıkamayız demişti. umarım dediği gibi de olur.

öküz alırız lan o paraya.

tearkan dedi ki...

açıkcası ben ilk ismi geçmeye başladığında çok heyecanlanmıştım; ama bu paralara, bu benim son transferim olacak zihniyetindeki bir forlan'ı almaya hiç gerek yok.

ttarlabasi dedi ki...

@tearkan

" q7'yi getirmekle bu adamları getirmek bir değil ki."

Q7 Türk futbol tarihinin en büyük transferlerinden biridir. Bence 1.sidir.. Şimdi böyle oldu demek ki? Q7'nin BJK'ye gelmesi bir rüyanın gerçekleşmesidir yahu!

Bonservisi elinde Tunay transferi Q7 & Simao transferlerinden zor demek? Bu çocuğa teklif yapıldı mı ki gelmesi zor olsun. En fazla senelik (TC'de vergisiz) 1-1.2 milyon euro para ve ilk 11 planlarında olacağından bahsedilmesiyle Tunay ikna edilirdi, bırakın iknayı Tunay havalara uçardı.

İlkay ve Ömer olayları tabi ki farklı. Çünkü onlar hala "Türkiye'ye Alman" ve yüksek bonservis bedelleri var!

@Cartalete

Forlan transferini çok istiyorum fakat söylediğiniz rakamlar gerçekten yüksek. (Benim aklımdaki rakamlar: 5 milyon bonservis, kendisine de yıllık 3 milyon euro gibi.)

Diğer bir açıdan baktığımızda, Nobre ile Nihat senede toplam en az 5 milyon euro alıyor ve verdikleri ortada. Bence bu bize daha da çok batmalı.

tearkan dedi ki...

ben tunay'ı getirmek q7'yi getirmekten daha zor demedim ki. sadece ikisini getirmek bir değil dedim. yani ikisinin transferinde etken olacak noktalar farklı demek istedim.

isim olarak evet türk futbol tarihinin en büyük transferlerinden biridir; fakat adam bize gelmeden önce inter'de antremanlarda bile çift kaleye alınmıyordu. chelsea'ya gitti orda da olmadı. bunlar transferi yada q7'yi kötülemek için değil yanlış anlaşılmasın; sadece o kadar da mucize bir transfer değildi q7 bize geldiği dönemdeki halini düşününce.

düşünceler farklı olabilir. ben diyorum ki tunay bize gelip senin dediğin gibi 1-1,2 milyona oynayacağına bir iki sene hertha gibi ilk onbir çıkacağı bir takımda oynayıp nuri gibi, mesut gibi kendini gösterme çabasına girebilir. tercihini bu yönde kullanmış olabilir ki böyle bir lüksü de var. futbol piyasasında 1 milyon bu yaşta çok da reddedilmeyecek bir para değil. bu adamları ikna etmek için gerekli olan şey bizim elimizde yok bence; ama simao gibi yaşını almış bir yıldızı yada q7 gibi zor durumda olan bir yıldızı ikna edecek ortam ve para var bizde (daha doğrusu demirörende). üstelik ruslardan ülke ve iklim, araplardan da avrupa kupaları fazlamız var.

rogerio da silva bobo dedi ki...

İşin aslını bilmeden Tunay konusunda direkt yönetimi suçlamayalım.Genelde Cenk Tosun'la kıyaslanmış ama Cenk, Tunay'a göre reputation'u daha düşük bir oyuncuydu.Yani Cenk Frankurt gibi küme düşme mücadelesi veren bir takımda bile forma giyemezken,Tunay Hertha'da ilk 11 garantisi verildiği için seçimini o yönde kullanmış olabilir.Ayrıca Tunay,Cenk'den de daha kalite oyuncudur.

Bir de Şenol Güneş'in hafta başında Tunay için Almanya'ya gittiğini biliyoruz.Biz isteksiz davransak bile seneye şampiyonlar liginde oynama şansı bulunan Trabzon'u bekleyebilirdi;demek ki kafasında Türkiye yokmuş.

Aslında bizim durum hala o kadar karamsar değil.

Türkiye'de başarılı olmak için kalite 5 yerlin olacak.Sonra onların 1 alt seviyesinde 2 veya 3 yerli.Geri kalanlar ise A2'lerden oluşacak ve dönüşümlü olarak A takımda oynayacaklar.

Şu an elimizde as oyuncu olarak diyebileceğimiz 3 oyuncu var.

Cenk,Ersan ve Necip

2.grupta ise 2 oyuncu var.

Toraman ve İsmail

As oyunculara 2 oyuncu takviyesi,yedeklere ise 1 oyuncu gerekli.

Ömer Toprak ve Mehmet Ekici ilk gruba; Jem Karacan veya Taner Yalçın gibi bir adam da 2.gruba girmesi lazım ama bu adamları da elimizden kaçırırsak Türkiye pazarına dönmek zorunda kalırız ki bu da feci kazıklancağımız anlamına gelir.Şu kalan son gurbetçi parsasını ne yapıp edip ikna etmeliyiz.

borasahin dedi ki...

Omer Toprak'la gorusulecek deniyor. Omer'in hicbir macini seyretmedim ama Alman Milli takimi icin dusunulmus olmasi bile kalitesini belli ediyor. Zaten su anda transfer edilebilecek 4 tane Turk savunma oyuncusu var: Serdar Tasci, Serdar Kesimal, Omer Toprak ve Ersan Gulum. Tasci'nin gelmeyecegini varsayarsan 3.

Bizim altyapida da TR'nin en cok gelecek vaat eden stoperleri var: Furkan, Sezer, Atinc, Cankurt, Burak, Ufuk... Burak Yilmaz'in final macindaki son yarim saatine ben de denk gelmistim, etkileyici bir performansi vardi, isin ilginci yanindaki partneri Ufuk Karaer galiba Mami'lerin gruptan ve surekli milli takima cagirilan bir diger oyuncu.

Bence Omer Toprak alinirsa Ersan'a ekstra olarak gerek yok. Eger tandemdekilerden biri yerli stoper olacak deniyorsa o zaman 3. olarak sezon basi itibariyle guvenilir bir oyuncuya ihtiyac olabilir, bu durumda makul bir bonservisi varsa dusunulebilir.

Nedense hic tanimamama ragmen Pedro Garamel icin iyi hisler besliyorum :)

Tor-Sivok-Pedro_Garamel-Ismail

Yedekler: Omer Toprak, Sezer / Atinc ve gerektiginde Toraman, Furkan

Eger Omer Toprak Sivok'tan daha iyi oldugunu kanitlayabilirse bu durumda Sivok gonderilebilir.

Tor-Omer_Toprak-Pedro_Garamel-Ismail

Yedekler: Sezer / Atinc ve gerektiginde Toraman, Furkan

Bu durumda yapilacak ilk is sag bek bolgesinde Tor'un yerine bir yabanci almak.

BJK4EVER dedi ki...

Bence Ismail'i ilk gruba koyabiliriz. Ama su da bir gercek ki, top seviyede yerli oyuncumuz hic yok. Mesela FB'deki Emre ve G.Gonul kalitesinde adam yok. Bizdeki yerliler anca idare edip iyi katki saglayacak yerliler, cok iyi katki saglayip takimi tasiyacak yerliler degil. Tabii Ersan insallah bu seviyeye gelir, aynisi Cenk icin de gecerli.

ttarlabasi dedi ki...

@rogerio da silva bobo

BJK transfer komitesi tarafından gurbetçi oyuncularımıza yeterli ilginin gösterilmediğine inanıyorum. Tunay da kaçan büyük bir balık oldu.

Jem Karacan bence BJK seviyesinde bir oyuncu değil. Onun yerine Hasan Türk A takıma çıkarılsa çok daha yararlı olabilir.


@BJK4EVER sana katılıyorum.

Elimizde kaliteli yerli olarak Cenk, Ersan, Toraman, İsmail, Necip var demiştim yukarıda ama aslında Ersan'ın tapusu bizde olmadığına göre onu bile saymamalıyız. Yani 4 tane yerli var adam akıllı. Onlar da dediğin gibi en üst düzeyde yerlilerden değil (henüz).

Tunay kaçtı zaten. Ersan ve M.Ekici transfer edilse 6 tane kaliteli yerli olur. Sezer Özmen gibi birkaç özkaynak ve genç gurbetçi takviyesiyle yerli kalitemiz iyi bir seviyeye gelebilir.

Ersan ve Fernandes haricinde 2 nokta transfer yeter.

________________Cenk_______________
Toraman____Sivok____Ersan____İsmail
Quaresma___Necip____M.Ekici___Simao
________________Bébé_______________
_______________Almeida_____________

Fernandes orta ikilideki Necip ve M.Ekici ile dönüşümlü olarak veya 3'lü ortasahaya geçildiğinde direkt 11'de gayet efektif bir oyuncu olarak kullanılır. Ernst de yedek olur. Guti giderse de gitsin.