Hoş Geldin Beşiktaş

Öncelikle şunu belirtmek gerekir; dün sahada olan takımın çoğu Beşiktaş A2 seviyesi için bile yeni sayılır, aralarında bolca 94 doğumlular var nitekim. O nedenle “hangisi oynar?”dan ziyade, hangisinin gelecek adına heyecan verdiğine odaklanmak gerekiyor. Bu maç, kampa giden genç oyuncuları ödüllendirme ve aradan sonra bir nevi “hoş bulduk Beşiktaşlı” maçıydı daha çok. Samet Hoca’nın aklında; gelecek yıl kimin takımda tutulacağı, kimin A2’de veya kiralık gönderilen yerde uzaktan takip edileceği bellidir zaten. Bu maç o bağlamda da bir nebze “vize” niteliği taşıyor gibiydi; zira bundan sonraki nispeten sert hazırlık maçlarında daha bir as kadro göreceğiz.

Her ne kadar henüz ilk maç ve rakip amatör takımın biraz üstünde bir seviyede olsa da; takım gelecek yıl ne oynayacağını az çok belli etti. 4-4-2 varyasyonlarında dönüp durulacak: 4-3-1-2, 4-1-3-2, klasik 4-4-2 vesaire… Savunma dörtlüsü ve hücum ikilisi sabit; orta sahada maçına ve oyuncuların durumuna göre seçim yapılacak gibi.
Bununla beraber takım bir birine yakın ve pasa dayalı oynamaya çalışıyor. Ve en önemlisi de hücumda hızlı ve kalabalık çoğalma prensibi var. Bilhassa ilk yarıdaki 4-3-1-2’de; rakibin odağını sıkça merkeze çekerek, bekleri oyuna sokma şansı çok artıyor. O nedenle Samet Hoca onca safkan solbek alternatifi varken, topla ilişkisi çok iyi bir kanat olan Erkan Kaş’ı bekte görmek istemiş olabilir. Ancak o riskten bir sonuç alınacağa benzemez; yine ibre Uğur Boral ya da Tanju’ya dönecektir. Erkan Kaş ise, dün ikinci yarıda olduğu gibi; sistem klasik 4-4-2’ye döndüğü anda çok iyi bir sol açık alternatifi olarak bekleyebilir.

Dün bireysel anlamda en fazla dikkatimi çeken iki oyuncu vardı: Oğuzhan ve Mertcan Aktaş. Oğuzhan gibi bir oyuncuyu 500 bin Euro’ya kazanmak, yeni yönetimin geldiğinden beri yaptığı en mükemmel iş. Özetlemek gerekirse “ne yaptığını bilen oyuncu”nun sözlük tarifi. Bir takımın topa sahip olma ortalamasında %10 artış getirir tek başına. Ne zaman basit, ne zaman ince oynayacağını iyi biliyor. Eğer resmi maçlarda da böyle bir standart tutturursa, merkezdeki yeri hazırdır…

A2’ye uğramadan, U18’den direkt olarak A Takım’a yükselen Mertcan Aktaş; bu yükselişin tesadüfi olmadığını daha ilk maçtan kanıtladı bana göre. Çok iyi bir saha görüşü var ve fazlasıyla enerjik… Bu onu, orta sahanın her bölgesinde değerli bir alternatif kılıyor. Fizik olarak 94 kuşağındaki arkadaşları gibi geride olsa da, A Takım 18’lerine girmesine en şaşırmayacağım isim kendisidir.

Holosko’nun takımda kalışıyla Kadir Ari’nın bu seneki A Takım şansı biraz düştü diyebiliriz. Zira oynadığı pozisyon epey güç gerektiriyor; fazlaca koşu devamlılığı, sıkça ikili mücadele vesaire… Mehmet Akyüz’ün ise oyunun içinde fazlaca gözükmesini sevdim. Almeida da kaldığına göre, alternatif bir forvet arayışına en azından bu yıl gerek yok diye düşünüyorum.

Sivok, Ersan, Berat, Toraman varken; Atınç ve Sezer’den sadece biri A Takım’da kalacak gibi gözüküyor. Açıkçası bu konuda Atınç daha önde gibi. A2 patentli olup, A Takım’da oynama şansı çok yüksek olan iki oyuncuyu henüz göremedik: Hasan Türk ve Muhammed (ki ilk yarıdaki düzende, bu sezon fazlaca süre almalıdır). Ve yine A2’den gelip, solbek alternatifliği konusunda A takımda kalma ihtimali olan Caner ve Emre’ye de yeterince süre verilmedi. Tüm bu soruların cevabını sonraki maçlarda görebiliriz.  Uzun zaman sonra hazırlık maçlarını bile heyecanla beklediğim bir Beşiktaş var karşımda, onu itiraf edeyim.

26 yorum:

ceyhun dedi ki...

ümit karaal çok övülüyor haberlerde. Onun durumu nedir acaba?

Cartalete dedi ki...

Ciddi bir potansiyel. Ayağına hakim olması ve süratli yapısıyla; bizim insanımızın hemen ona ısınması doğal. :) Aam 16 yaşında daha, planda yer vermek için erken.

e.t. dedi ki...

dün ben de maçı izledim ve yazının tümüne katılıyorum. ancak kadir ve erkan sezonun tümünde olmasa da ara ara 18de görmek isterim

bu arada bi güven gürsoy vardı noldu ona diye aklıma geldi dün

e.t. dedi ki...

bir de hemen yargılamak, atıp tutmak değil niyetim ama, ersan -her ne kadar geçmişteki performansını görmüş olsak da- büyük bir soru işareti benim için hala. o yüzden savunmaya takviye -yine de gerek yok bence ama- arayışlarını anlayabiliyorum.

ama şu forvete takviye işini bi türlü çözemedim. niye güvenemiyoruz mustafa'ya? edu'lar bebe'ler jovanoviç'ler.. mustafa-almeida-akyüz-holosko gayet götürür gibi ligi.

Bjk_KnightS dedi ki...

Bende aynı fikirdeyim. Forvet ihtiyacı yok bu takımın. Yani her mevkide üst düzey oyuncularımız yokken en iyi mevkimiz forvet yine. Ve orta sahaya da gerek yok çünkü gelirse bunlar hiç oynayamayacak. Forvet arkası alınırsa mesela muhammed burak'tan biri forma yüzü göremeyecek. Stoper konusunda ise üst düzey bir stoper alınıp çok para verilmesi gereksiz bana göre. Yani sivok toraman(her ne kadar sevmesem) oynar. ersan'ın yanına bir yedek daha lazım eğer berat beğenilmedi ise ama bence gayet uygun olabilir. Ama atınç ve sezer'e bende güvenmiyorum. Birkaç sezon daha kiralanmaları lazım onların. Sağ sol bek ise gayet yeterli bence. Yani tek ihtiyac (ospina gelirse) stoper mevkisi ama orda da berat eğer iyi performans sergilerse gerek yok.

box2boxMC dedi ki...

sanırım CC zamanında bi ara 4-1-3-2 oynamıştık. O zaman veli ve necip orta üçlünün sol ve sağındalardı ve özellikle ben necip'i çok beğenmiştim o maçlarda. Sürati, önde baskısı, düzgün ortaları ve çok kenara yapışık olmadığından hilbert'e bol bol alan açtığından ön plana çıkmıştı benim için. Hatta o dönemde de sık sık Necip sağ kanat oynamalı diye buradan yazmıştım. Bu düşünceler içindeyken Necip'ten hiç bahsedilmemesi garip.
Genç alternatifli bi kadro yapayım bari

ospina
(cenk)

hilbert-sivok-ersan-ismail
(tanju-berat-sezer-boral)

toraman
(h.türk)

necip-fernandes-olcay
(oguzhan-mami-veli)

almeida-pektemek
(holosko-m.akyüz)

valla genç kadro genç kadro diyoruz ama şu tabloda 2-3 genç girse şu kadroya başarı bence ki olması gerekende o, seneye de 2-3 tane tıkıştır araya, al sana mis gibi takım.

Cartalete dedi ki...

Necip'i ilk sezon yazısında yapıştırdık zaten sağ tarafa; nasıl bahsetmeyelim? :) Hem o, hem de Veli'nin rolü kritik.

Zaten her yıl 2-3 genç kazanımı kafidir, fazlası hem onlara hem takıma zarar. İdeal takım içersine birer ikişer yerleştirmek daha mantıklı.

Fernandes'le Oğuzhan aynı takımda oynayacak bence merkezde.

ceyhun dedi ki...

bu arada hasan türk ön libero oynayabilecek bir oyuncu mu? Pozisyon bilgisi, fizik gücü buna yeter mi? ben daha çok selçuk inan tarzı bir topçu olduğunu düşünmüştüm hep..

Herkes ön liberoda değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyor sanki...

Cartalete dedi ki...

Fizik gücü yaşına göre iyi, oynamaz diyemem orada. Ama en net mevkisi; 4-3-1-2'nin soliçi ya da ikili orta sahanın ileriye dönük tarafı. Bir nevi Kallstörm model...

A.Özdemir dedi ki...

Emre Özkan bu yılda a takıma giremeyecek galiba. Birde bence sol bek-sol açık mevkiinde oyuncuların takıma girme şansı çok düşük. Caner ve Ümit yetenkli olmalarına rağmen takımda göremeyeceğiz sanırım.

helldoradotcom dedi ki...

Yanlis hatirlamiyorsam Samet A. Roportajinda Fernandes'i on libero oynatacagindan bahsetmisti. Onun defanstan ill topu almasini istiyormis. Bu durumda Oguzhan veya Muhammed ortada oynayacak diye anliuorum bu soylemden. Fernandez calimlariyla o lritik bolgede ne yapar tabi bilinmez. En az 3 genc bekliyorum bu yil kadroda. Bu sezondan tek beklentim takim genc yeni yuzlet gormek.

BJK4EVER dedi ki...

Fernandes onlibero'da risk bence. Topu defanstan alsin, ona birsey diyemem ama defansin onune 1 tane emniyet sibopu sart. Nitekim Barcelona'da Xavi top alirken Bisquets, Italya milli takiminda Pirlo top alirken De Rossi oynuyordu, ozellikle top rakipteyken bu oyuncular o bolgeyi kontrol ediyordu. Pirlo ve Milan buna bir ornek olabilir, ama onlarda da tas otesi bir defans ve Gattuso ve Seedorf gibi dengeleyici ic oyunculari vardi. Ben onlibero'da kesinlikle Viera, Topal, Ernst tarzi gercek bir onlibero'dan yanayim acikcasi.

Bu arada genel olarak fikrim hala ayni. Enerjisi yuksek, mucadeleden kacmayacak, cok isteyecek bir takim olacagiz seneye buyuk ihtimalle, gorunus o yonde. Ama cok istemek ile almak arasinda bir fark var ve o farki yaratacak oyunculari goremiyorum ben. Yabanci hakki stopere ve kaleciye gidecek, Quaresma ve Simao gittigine gore yaraticilik iyice dibe vuracak. Takima baktigim zaman yaratici oyuncu yok, biraz olanlar (Burak Kaplan, Muhammed Demirci) da dusuk kalitede. Forvetler desen topu ayagina bekleyen adamlar, basip gidecek (Eto'o bitmis) adamlar degil.

Zaten cok kisir bir takim goruntusu verirken israrla forvet ve orta saha degil de kaleci ve stoper aliyoruz, pek anlam veremiyorum. Ki illa maliyetli oyuncu olmasina da gerek yok, en basitinden Adem Buyuk ve Tello capinda/tarzinda adam gelse bile olur bence. Ama bu orta saha ve forvet hattiyla gercekten cok kisir bir takim oluruz, benim on gorum bu yonde.

Cartalete dedi ki...

Bana göre takımın en yaratıcı oyuncusu takımda kaldı: Fernandes. Çizgideki yaratıcılıktan ziyade, merkezdeki yaratıcılık daha önemlidir. O nedenledir ki geçen sene Beşiktaş en iyi dönemini, Fernandes'in form tuttuğu zaman yaşadı. Ha, Quaresma Manisa'da sakatlanana kadar o yapıya ciddi katkı sağlamıştı; orası ayrı. Ama ana etken Fernandes'ti.

Ben de aslında savunma önünde bir süpürücüyü yeğlerim. Ancak eğer takım çok yakın oynar ve rakibi önde, topun olduğu yerde presle karşılarsa; öyle bir adam ihtiyacı doğmaz. Busquets orada defansif mezhiyetlerinden çok, baskı altında çok iyi top kullanabildiği için tercih ediliyor Barcelona'da. Yoksa Mascherano daha ideal bir seçim olurdu.

Eğer ki takım dediğim gibi savunma yapmasa; savunma önüne süpürücü şart. Bu durumda normalde 3'lünün kenarında oynuyormuş gibi gözüken Necip, derine kayabilir. De Rossi'nin de yaptığı buydu. Top İtalya'dayken 3'lünun solundaydı; merkezde Pirlo ve Montolivo vardı. Top rakibe geçince resim değişebiliyordu tabi ki.

Çoğunlukla 4-3-1-2 oynanacağından, zaten kısırlık bir kanat oyuncusuyla çözülemeyecek. Burada beklerin katkısı önemli olacak. Hilbert tamam, ama İsmail'in yokluğunda hazır kontenjan da artmışken ofansif ağırlıklı yabancı bir bek alınabilirdi. Ama bu durum, hem geri dönecek İsmail'in hem de alt yapıdaki diğer beklerin önünü kapatırdı.
Forvette ise ben de Almeida'nın yerine daha bir ekmeğini taştan çıkaracak santrafor isterdim.

e.t. dedi ki...

Sol bek ve yabancı demişken, bi ara Atila Turan haberleri görmüştüm ama sonradan arkası gelmedi, olmadı ya da hiçbi zaman ilgilenilmedi herhalde.

Ben de samet hocanın baskı kurma konusunda orta sahadaki dinamik oyunculara güvendiğini düşünüyorum savunma anlamında. ama kullanması gerekirse de o bölgede toraman veya sivok'u , ya da necip'i kaydırmayı düşünebilir. zaten 4132 nin 1'inde her ne kadar toraman falan oynasa da önünde fernandes , oğuzhan gibi isimler oyun kurma ve hücum konusunda gayet yeterli kalır diye düşünüyorum.

planck dedi ki...

Yaratıcı oyuncu eksikliğine, daha doğrusu bunun sorun oluşturabileceği fikrine katılmıyorum. Aslında bireysel olarak üst düzey oyuncularımız olmadığı doğru, varsa da henüz çok tecrübesizler. Fakat anladığım kadarıyla oynayacağımız oyunda bir sergene ihtiyacımız olmayacak. Set hücumunda olabildiğince tek paslarla oyun kurucaz. mesela geçen senelerde baygınlık getiren stoperin beke pas vermesi bekin 1 metre top sürüp geri dönüp stopere geri vermesi gibi ortasahadaki oyuncuların top almak için boşa çıkmamaları durumunda kaynaklanan kilitlenmelerin bu sene pek olmayacağı kanısındayım. hucümda da q7 gibi pası ayağıma verin ben gideyimciler yerine koşu yoluna pas atılan oyuncular olacak. mesela oğuzhan rakibin stoperiyle beki arasından bir pas atar son çizgide hilbert topu içeri çevirir ön direkte hugo dokunamaz arka direkte pektemek gol demek :) enerjik, ayakları düzgün, top oynamak isteyen çocuklar olduktan sonra onlarca gol pozisyonu senaryosu yazılır ve çalışır antremanda.

ayrıca rakip atağa kalkarken ön alanda yapılacak pres ile kapılan toplar neticesinde de birçok gol pozisyonu bulabileceğimizi tahmin ediyorum.

bu senenin problemi hucüm değil de savunma olacak bana göre. zira ne kadar önde basarsan bas, topsuz oyunda hem ortasahada hem de hucümda lideri olmayan bir savunma hem de genç oyunculardan kuruluyken çok pozisyon verir gibi geliyor bana.

ilhanın gol kralı olduğu daumlu sezon gibi olabiliriz bu sene.

rogerio da silva bobo dedi ki...

Trabzonspor da 2 sene önce merkez orta sahayı Selçuk-Colman ikilisiyle kuruyordu ama önde deli gibi basan Umut-Burak gibi defansif forvetleri vardı.Gerçi onlar 4-2-3-1 oynuyordu ama futbolda rakamsal sistemlerin çok önemi yok.Merkezde süpürücü özellikli,ciğersiz orta sahalar yerine safkan orta sahalar tercih ediyorsan hem bu orta sahaların asister özelliğini ortaya çıkarmak için hem de orta sahaların yorulmaması için önde basan defansif forvetler şart.Fakat ne Almeida ne de Pektemek bu özellikte oyuncular değil.Pektemek dripling,çalım gibi yetenekleri olduğu için merkez hücum ağırlıklı oyuna uyguna biraz daha uygun ama kanatsız bir hücum oyununda Almeida gerçekten çok alakasız kaçıyor.
Hocanın Almeida ısrarını anlamış değilim.Bence bu sistemde Holosko daha faydalı olur.

İkinci ihtimal ise,Fernandes'in önde,klasik bir ön liberonun geride olduğu orta saha planı.Burda da denildiği gibi yaratıcılık sorunu ortaya çıkıyor.Sağ içe veya sol içe Sapara,Culio tarzında pasör bir orta saha gerekir.

Tahminim Samet Aybaba sezona ilk planla başlayıp,ilerleyen haftalarda ikinci plana döner.

orion dedi ki...

Açıkçası benim bu sezon en çok beklediğim oyuncu Oğuzhan. Arsenal altyapısında yetişmiş, hatta A takımda bir kaç maç oynamış, Arsene Wenger tedrisatından geçmiş bir oyuncu olarak, Türkiye liginde farklılık yaratabilecek mi, cidden merak ediyorum.

BJK4EVER dedi ki...

Aynen katiliyorum. Quaresma kalmadiktan sonra Almeida hicbir ise yaramaz bu takimda. Hatta onu ben Nobre'ye cok benzetiyorum. Nobre de belirli bir oyun sistemi icerisinde cok faydali oyuncu, ama onun disindaki her sistemde berbat, Almeida tipatip ayni. Son cizgiye inmek senin ilk hucum opsiyonun ise cok faydali, obur turlu her sartta berbat. Bence senin soyledigin secenekler arasinda 2. alternatif kesinlikle daha mantikli....

cemekici dedi ki...

@bobo

almeida aslında önce basan bir adam. portekiz'le hollanda'ya karşı oynarkendi galiba, gözüme çarptı oldukça.

aynısını beşiktaş'ta yaptırabilen hocaya helal olsun derim ama. almeida mutsuz değilse istediğimiz tarzda bir adam aslında.

ama bana kalırsa illa ki mutsuz mutsuz takılacak sahada. bu maaşı da alırken almeida'ya ihtiyacımız yok yani.

borasahin dedi ki...

Belki bu yaziyi 2012/2013 topic'inde yazmak lazimdi ama ben Gokhan arkadasin yazdiklarina katiliyorum.

Simao, Q7 ve Fernandes uclusunden hic birinin olmamasi en ideali olur, ondan sonra da bunlardan maksimum 1 tanesinin oldugu bir kadro yapilanmasi gelir.

Bu isim kim olur diye dusunursem aslinda *en iyi futbolcu* Simao olsa da yas / maas ekseninde olmaz gorunuyor. Geriye kaliyor Fernandes ve Q7. Bunlari da birkac kategoride
degerlendirmek lazim. En onceliklisi karakter. Disaridan bakinca bence ikisi de bu konuda sinifta kalir gibi gorunuyor. Sonra maas / performans ve takima kattigi esneklik gelir.
Bence Q7 her iki kanat ve forvet arkasi ozelligi ile daha cok opsiyon sagliyor. Fernandes'e ben de pozisyon bulamiyorum. Oyun kurucu desen degil, winger desen degil... Akla gelen
diger bir konu da hangisinin takimi ne kadar sahiplendigi ve oyun onun uzerine kurulacaksa Besiktas'a para olarak donup donmeyecegi. Butun bu denklemden kim cikar bilmiyorum.
Her konuya bir puan verip, en cok puani kim oluyorsa onu tutmali :)

Bence Fernandes'i savunma onunde Pirlo gibi kullanmak imkansiz. Kaptirdigi toplari simdiden gorebiliyorum. Diyelim Fernandes takimi sahiplendi, motivasyonu var, bence en ideale yakin pozisyon
onu "Sneider"vari bir sekilde hafif-sola yakin bir pozisyonda ve ayni zamanda azami serbestlikte oynatmak. Arkasinda mutlaka bir cover olmali. Ayrica savunmadan birinci derecede
top cikarmak Fernandes'in isi olmamali. Fernandes top cikarmali ama opsiyonlardan biri ve tercihen ana opsiyon olmayarak.

Gecen sene bence takimin ciddi yerlesme sorunlari vardi. 4.4.1.1 (tabii bu oyuncularin hareketliliklerini vermedigi icin yetersiz kaliyor) en ideali oldugu halde; Q7, Fernandes ve Simao'nun ucunun bir arada
belli dereceye kadar verimli olabilecegi tek secenekti; 4.3.3'de israrci olundu. Madem Fernandes sezon basi hesaplamalarda *secilmis kisi* cikti, o zaman ondan en cok verim
nasil alinir ona bakmak lazim. Benim aklima asimetrik bir duzen geliyor, Fernandes sola yatik, serbest rolde, arkasinda bir *double pivot*vari bir ikili, tercihen pasor tarafinda Oguzhan-takimin ana pas istasyonu- ve defansif bir cover. Fernandes sahte-7 gibi takilabilir. Top almaya geriye geldiginde Oguzhan ileri dogru supriz kosu yapabilir. Defansif cover icin bence zeka ve basit oynayabilme birinci sart. Cunku bir cok oyuncunun
posisyonuna gore kendi konumunu belirlemesi gerekecek.

Diger oyuncularla ilgili olarak da ayrica dusunmek gerek. Cift forvet mi, tek forvet ve uzak forvet mi... Takimin genel olarak mutlaka rakip sahada topa basmasi, onu yapamiyorsa bile herkesin pozisyonunu almasi lazim. Almeida cift forvette kesinlikle daha cok is yapar, ama Mustafa ve Almeida ikilisi bana ideal bir forvet gibi gelmiyor. Mustafa'yi nedense biraz Klose'ye benzetiyorum. Bence akilli bir uzak forvet, oyuna gore orta saha karakterli diger bir oyuncu ve Mustafa en ideal secenek olur. Beklerde Hilbert ve İsmail oyuna yeterli genisligi verebilirler.

Cartalete dedi ki...

Zaten Fernandes ilk geldiğinde hatırlanırsa onu eski Sneijder gibi, sahte 7 pozisyonunda görmek istemiştim. Benim için de en ideali öyledir. Böyle olunca, Manisaspor'a attığı über fantastic gollerden bir kaçını daha görebiliriz.

Fernandes'i Pirlo yapmak riskli gözükebilir ama denemeye değer gözüküyor. Hani riskin sonunda büyük ışık var, o nedenle denemeye değer. Geçen sezon Fernandes o bölgede sıkça top kaybetti ama çoğunlukla pas opsiyonu olmadığı zamanlardı. Çok sahne hatırlıyorum, top Fernandes'te ona 3 kişi pres yaparken, kendini ona gösterip pas opsiyonu oluşturan oyuncuların olmayışı...
Mesela İtalya'da Montolivo geliyor geriye, Marchisio, De Rossi yakınlaşıyor...

O yüzden Oğuzhan varken bu maya tutabilir, ama kenardaki oyuncuların da sıkça gezinmesi gerekiyor: Necip ve Veli'nin. Ya da Olcay'ın...

Almeida ısrarı ise; hem yeni maaş prensibiyle hem de yeni sistemle oldukça çelişiyor.

borasahin dedi ki...

Evet denemesine denenebilir, bakalim ne cikacak :) Benim elestirdigim nokta daha takimi gormeden soyle oynatacagim, boyle oynatacagim diyen icin...

Bence en kritik iki pozisyon savunma onu ve ikinci forvet pozisyonu. Bu pozisyonlar hala net bir sekilde doldurulmus degil.

Eger Hasan Turk A2'deki performansini A takima yansitabilirse Hasan, Oguzhan ve Fernandes ile pas yapabilen oyuncularimiz olacak...

Necip, Veli ve Olcay Sahan ile *cikiyorum beni koru* tarzi adamlar var...

Savunma onunde kim oynayacak? Benim aklima ilk gelen Furkan Seker. Sezgilerini gercekten begeniyor, gerekli hareketliligi de var, yalniz basit oynama, pas yetenegi, top kontrolu konularinda suphelerim var. Ayrica bu oyuncunun 8 m2'de degil boyle biraz daha *double pivot*un savunmaya yakinsayan tarafi olarak da oynayabilmesi lazim.

Toraman'in tek cekilebilecegi pozisyon savunma onunde tekli olarak ikinci stoper gibi takildigi pozisyon olsa da bence bize daha akilli bir adam lazim. Furkan'i Tor'un onunde dusunurdum.

Diger bir opsiyon: Hasan T., Oguzhan ve onlerinde sahte 7 gibi takilan Fernandes olabilir. Yalniz bu durumda savunma onunu ne yeterlilikte kapatacagimiz konusunda emin degilim.

2. forvet pozisyonu icinse Kadir Ari'dan baska secenek yok gorunuyor. Bize hem ikinci forvet, hem de iki kenardan birinde oynayabilen, skorer bir oyuncu lazim. 10+ gol yapmasi lazim. Ali İhsan ayrildi mi? Gerci Ali İhsan sanki sahte dokuz rolunde daha iyi duruyor gibi...

Almedia out, Eneramo in bence... Eneramo aslinda tek forvet olarak gecici bir sure de olsa is yapardi...

Cartalete dedi ki...

Çaykur Rizeli Bikoko da olurdu, daha atlet bir adam hiç olmazsa. Boyunun yanında.

Hasan Türk 3'lünün soluna ciddi şekilde adaydır.

borasahin dedi ki...

Gecen seneki goruntusune bakarsak Pektemek bana butun sezonu goturemez gibi geliyor. Akyuz onu ne kadar yedekler bilemiyorum. Almeida da senin dedigin gibi bu donemde luks. Bu durumda ucuz maliyetli fizik olarak guclu, top tutma islevini gorecek biri bence fena olmayabilir. Bikoko, Enaramo, ... fark etmez :)

İkinci forvet eksikligi baska bir husus.

HasanT - Oguzhan oynayamaz mi?

Cartalete dedi ki...

Valla Altınsay görevdeyken çok güzel bir ikinci forvet ismi vermiştim ama yalan oldu. :) Djurdjic diye bir eleman, Norveç liginde krallıkta ikinci şu sıralar. 1 milyona biterdi iş.


Hasan Türk Oğuzhan oynar; Oğuzhan merkezde, Hasan daha sola yakın. Ya da Hasan savunma önü, Oğuzhan soliç gibi. Çakışacak tipte değiller.

ceyhun dedi ki...

aluko muhabbetine ne diyorsun üstad? Beşiktaşın öyle bir oyuncuya ihtiyacı var mı sence?