Messi'yi Durdursan... : Arjantin 3 - Meksika 1

Biz istediğimiz kadar "bu ortasaha ne Maradona?" diyelim... Adamın Tevez'i var, Higuain'i var... Ve her ne kadar daha istatistik yapmasa da Messi'si var... Ortasahanın ileriye hamle yapamadığı bu düzende, Messi topu epey bir arkada aldığından "durdurulabilir" hal alıyor. Ama durdursan da skor 3 oluyor, 4 oluyor... Forvetsel anlamda ciddi ciddi haksız rekabet var, konu Arjantin olunca. O kadar cümbür cemaat "hücumcu" oyuncuları doldursa da Maradona, "Milito, Aguero, Pastore" gibi isimler yine de dışarda kalabiliyor, varın siz düşünün...
Ama ben yine de soracağım "nedir bu ortasahanın hali Maradona?" diye. Çünkü bir dahaki rakip, İngiltere'yi 4'leyen Almanya olacak... Çünkü, herşeye rağmen galip gelen Arjantin forvetine, "topsuz oyun zaafiyetlerinin yanı sıra", ofansif olarak da hiç bir katkısı yok Di Maria ve Maxi'nin... O nedenle, tıpkı bugünün son 4 dakikasında olduğu gibi; Veron - Mascherano - Pastore ortasahasına geçilmelidir diye düşünüyorum. Hem topsuz oyunda daha dengeli olunur, hem de top Messi'nin ayağına "cezasahasına daha yakın" bir bölgede ulaşır... Almanya şakaya gelmez, bugün ofsayt golüne kadar Meksika atakları bunun habericisiydi aslında... Otamendi, Yunanistan maçında yaptıklarıyla formayı kaptığını belli etmişti. Bana göre Pastore de, 2 maçta aldığı toplam 10 dakika gibi bir sürede, en az Otamendi kadar "forma benim!" damgasını vurmuştur... Topu alışıyla, yönlendirişiyle, faul kazandırmasıyla, fiziğiyle ve "henüz gösteremese de" uzun isabetli paslarıyla, şutlarıyla, gizli forvet koşularıyla buram buram "futbolcu" kokan bir kardeşimizdir kendisi... Bu sebeple Palermitano kanadından, Maradona'nın kulağına bol bol "çınlama" gönderildiği kuvvetle muhtemeldir... Palermo taraftarı, Kjaer, Cavani'den sonra bir oyuncularını daha izlemek için, Palermo yönetimi de "sol ellerinin daha bir kaşınması için" istiyordur bunu...
Mükemmel goller izledik bugün. Tevez, bu golü çocukken oynadığımız mahalle maçlarında atsa iptal ederdik, "abandın bilader, teknik vur!" gerekçesiyle... Arjantinli olsam, bu golden sonra gırtlağım yırtılırdı heralde. Suker'in, 98'deki 3.lük maçında bizlerle tanıştırdığı "kaleciyi geçme" tekniğini, bugün Higuain üzerinden izledik... Ve Javier Hernandez, Meksika adına veda golü anlamını taşıyan şahane bir iş yaptı. Yarım yamalak oynatıldığı turnuvada 2 gol atarak, Sir Alex'e de selam göndermiş oldu... Öyle veya böyle, futbolseverlerin dileği tuttu, Arjantin yürüyüşüne devam etti. Almanya - Arjantin, turnuvanın hücumsal anlamda iki değerli takımı. Sonucu bilmem de, harika bir maç olacağı kesin...

1 yorum:

ederlezi12 dedi ki...

Kenardaki Maradona yı futbolculuğunda izleyemediğimden olsa gerek , dünya kupası olması sebebiyle de hep sempati duydum . Messi ve Tevez de PS oynarken has adamlarımdır , onları daseverim . Ülke bayrakları , forma renkleri , Arjantin adı da hep benim için hep göze e kulağa hoş gelmiştir.

Evet ben Arjantin i severim sayarım sempatim vardır ama ortasahası daha güçlü daha belirleyici özelliklere sahip disiplinli Almanların maçı kazanması da sürpriz olmaz.

Ben de Mustafa abi nin Arjantinin ortasaha dizilişinin nasıl olması gerektiğini belirttiği gibi olmalı diye düşünüyorum.